• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۴:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402040300799
  • خبرنگار : 90067

یگان‌های ویژه در مسکو و روستوف

یگان‌های ویژه در مسکو و روستوف

رسانه‌های روسی می‌گویند با بالا گرفتن تنش میان ارتش روسیه و گروه مزدور واگنر، کرملین با دستور آماده باش حداکثری به نیروهای نظامی این کشور، یگان‌های ویژه را در نقاط حساس شهر روستوف و مسکو مستقر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، نیروهای زرهی در مقابل وزارت کشور در مسکو مستقر شده‌اند و در نقاط دیگری از این شهر هم خودروهای زرهی موضع گرفته‌اند.

هم‌چنین دسترسی به میدان سرخ مسکو نیز غیر ممکن شده است.

در همین حال، یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر مدعی شده که نیروهای او در چند نقطه مرزی از داخل خاک اوکراین وارد خاک روسیه در منطقه روستوف شده‌اند.

هم‌زمان درگیری‌هایی میان نیروهای روسیه و واگنر در شهر روستوف در نزدیکی مرز اوکراین گزارش شده است و نیروهای واگنر یک هلیکوپتر ارتش روسیه را ساقط کرده‌اند. روستوف در ۱۰۰ کیلومتری مرز روسیه با اوکراین واقع شده است.

از سوی دیگر فرماندار شهر روستوف با صدور هشداری از شهروندان خواسته در خانه خود بمانند.

واسیلی گولوبف، فرماندار روستوف در تلگرام نوشته: «وضعیت کنونی نیازمند تمرکز حداکثری تمامی نیروها بر حفظ نظم و قانون است».

او گفته نیروهای پلیس و دیگر نهادهای انتظامی و نظامی در حال انجام همه اقدامات ضروری برای حفظ امنیت شهروندان و منطقه هستند.

در همین حال با طلوع خورشید نیروهای واگنر در مناطق مختلفی از روستوف مشاهده شده‌اند و بنا بر گزارش‌ها مناطقی از جمله اداره پلیس در بودیونوفسکی، دفتر وزارت کشور و دفتر سرویس امنیت داخلی را به تصرف خود درآورده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۰۶:۲۷

بلاخره اتفاقی که قرار بود بیافتد افتاد. همیشه نظام های تمامیت خواه از درون می پوستند و نیروهایی که زمانی برای آن نظام همه کار می کردند حالا علیه اش شده اند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۰۷:۱۴

آتیش به پنبه افتاد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۰۸:۲۹

و برای چندمین بار ما طرف اشتباه رو انتخاب کردیم