• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402040300832
  • خبرنگار : 50124

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

چهارمحال و بختیاری باید پایتخت گردشگری ایران باشد

چهارمحال و بختیاری باید پایتخت گردشگری ایران باشد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری باید پایتخت گردشگری ایران باشد، گفت: مناطق گردشگری فراوانی در جای‌جای استان وجود دارد و بازفت بهشت ایران است لذا این مهم حتما محقق خواهد شد.

سیدصولت مرتضوی شامگاه گذشته دوم تیرماه در همایش روز بزرگداشت اصناف و تجلیل از اصناف چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت هفته اصناف و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دهه اخیر موضوع اقتصاد را بیت‌الغزل پیام‌های نوروزی و به عنوان شعار سال قرار داده‌اند، اظهار کرد: امسال نیز ایشان مهار تورم و رشد تولید را اعلام کردند.

وی ادامه داد: اساس کار این است که هم تولیدکننده و هم توزیع کننده توامان در صفوف اصناف قرار دارند و لذا اصناف هم دائرمدار رشد تولید و هم مهار تورم هستند، متاسفانه کشور در دهه ۹۰ به علت‌های خارجی و داخلی از رشد اقتصادی خوبی برخوردار نبود و سرانه تولید ملی ما و رشد اقتصادی منفی بود.

مرتضوی تصریح کرد: آقای رئیسی با علم به تمامی این مشکلات وارد شد و گفت که ما آمده‌ایم تا با مدد اصحاب تولید و توزیع و مجموعه اصناف، ناترازی‌ها را هم‌تراز کنیم، کار از یک منظر دشوار است‌ اما اگر انسان‌ها در مجموعه اصحاب «ما می‌توانیم» قرار بگیرند، اساسا کار دشواری نخواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ملت ایران با اتحاد و انسجام فعل ما می‌توانیم را صرف کرده و از بسیاری از بحران‌ها عبور کردند، گفت: در همین استان مسیر ۴۵ کیلومتری باباحیدر تا شهرکرد در دهه ۴۰ را قطعا نمی‌شد در یک روز طی کرد و بازگشت.

مرتضوی بیان کرد: میانگین نرخ امید به زندگی در گذشته در کلان کشور ۵۲ تا ۵۴ سال بود و به فضل الهی نرخ امید به زندگی در نظام جمهوری اسلامی به اذعان سازمان بهداشتی بالغ بر ۷۸ سال است. بازدیدهایی از دو مرکز امید در بروجن داشتم و مادران و پدران مسن را در آنجا دیدم که شادابی آنان بر جانم اثر گذاشت.

وی با تصریح بر اینکه اصناف بخش اعظم دائرمدار اجرای شعار سال هستند، افزود: البته این بدان معنا نیست که مسئولان پاسخگو نباشند بلکه باید بستر را فراهم کنند.

مرتضوی با اشاره به اصلاحات گریزناپذیر اقتصادی در سال ۱۴۰۰، توضیح داد: همچنین بیگانگان با طراحی‌های خود به دنبال ناترازی و عدم تولید بودند، به علاوه از طریق القائات تورمی دشمنان، ایجاد انتظارات تورمی در بازار، رونق سفته بازی و ... تلاش شد تا اقتصاد ضربه بخورد اما به فضل الهی، ملت ایران از این مشکلات عبور کرد و در سال ۱۴۰۲ فائق آمده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ما در سال قبل به رشد اقتصادی ۳.۵ درصد رسیدیم و مهم‌تر از همه دولت در حوزه دیپلماسی سیاسی و ارتباط با کشورهای جهان طرحی نو در انداخت که پذیرش عضویت ایران در اجلاس شانگهای، حضور در نشست اوراسیا، مراودات بین‌المللی، ارتباط قوی با همسایگان، روان‌سازی صادرات و ایجاد حمل و نقل آسان و ترانزیت خارجی، فتح بازارهای سرمایه کشورهای همسایه و مثبت شدن تراز تجاری منهای نفت و با نفت از اقدامات خوب دولت بوده است.

مرتضوی تأکید کرد: امیدواریم اصناف کمک کنند تا رونق و ثبات به بازار بازگردد و تصورم این است که این حرکت آغاز شده است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اصناف یکی از ستون‌های اقتصاد مقاومتی هستند، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد درون‌زا و متکی بر دستان توانمند بانوان قهرمان و مردمان فداکار این مرز و بوم.

وی با اشاره به بازدیدهایش از پروژه‌های آبی چهارمحال و بختیاری از جمله‌ تصفیه‌خانه‌ها و پروژه انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد، بیان کرد: همچنین گزارش اتصال آب چشمه دیمه به شبکه سراسری آب استان ارائه شد و پروژه انتقال ۱۷۰۰ لیتر از زاینده رود در محور بزرگ بن و بروجن کار بزرگی است که به همت دانشمندان و پیمانکاران سخت‌کوش تحقق یافته است.

مرتضوی افزود: همچنین بازدیدهایی از سد باباحیدر و گهرو داشتیم و لذا چهارمحال و بختیاری دارد از بن‌بست خارج می‌شود که بخشی از این مهم به مدد اصناف تحقق یافته که اگر اصناف نبودند این توفیقات و پیشرفت‌ها نبود.

وی با بیان اینکه ریال به ریال کمک‌های اصناف به اقتصاد، صرف کارهای کلان می‌شود، ادامه داد: نمونه آن، پروژه‌های کثیر، سدهای بزرگ، اشتغال مناسب، نهضت ملی مسکن و ... است که در استان انجام می‌شود. در استان به ازای هر ۱۵.۵ خانوار یک واحد صنفی وجود دارد و باید به جایی برسیم که به ازای هر پنج خانوار یک واحد صنفی داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری باید پایتخت گردشگری ایران باشد، گفت: مناطق گردشگری فراوانی در جای‌جای استان وجود دارد و بازفت بهشت ایران است لذا این مهم حتما محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha