• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402040300845
  • خبرنگار : 50552

گزارش هفتگی بازار؛

قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین

قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین

ایسنا/قزوین گزارش بازار این هفته به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین پرداخته و نوسانات قیمت کالاها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، هفته‌های گذشته سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود با وارد کردن ۱۰ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار، تا پایان خرداد ماه قیمت مرغ در مرغ‌فروشی‌ها به نرخ مصوب می‌رسد. این در حالی است که نرخ مصوب مرغ ۷۳ هزار تومان است در حالی که اکنون در مغازه‌ها این کالا با قیمت ۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد. هر کیلو سینه مرغ نیز ۱۴۵ هزار تومان و هر کیلو ران مرغ ۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

انواع ماهی در بازار قزوین

 انواع مختلف ماهی برای سلامت انسان و رشد کودکان و نوجوانان مفید هستند. ماهی سرشار از مواد مغذی بوده و مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ دارد. این اسیدهای چرب برای عملکرد مطلوب بدن و مغز حیاتی هستند و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. به گفته پزشکان نیاز است هر فرد در طول هفته ۲ بار ماهی را در وعده‌های غذایی خود بگنجاند که البته اغلب خانواده‌ها به‌دلیل مشکلات اقتصادی از کنار این توصیه پزشکان عبور می‌کنند. از بین انواع ماهی‌های موجود در بازار سالمون، قزل‌آلا و تن سالم‌ترین و بهترین انواع ماهی‌ها محسوب می‌شوند.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین به این شرح است: سالمون ۱۴۰ تا ۱۴۸ هزار تومان، شیر نیزه‌ای ۱۳۸ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، حلوا ۱۰۶ تا ۱۱۰ هزار تومان، آزاد ۶۹ تا ۸۸ هزار تومان، بیکت ۷۸ هزار تومان، تن ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان، قباد ۴۸ هزار تومان.

خطرات مصرف بیش از اندازه برنج

یکی از غلات پرمصرف در جهان برنج است. برنج در کنار خواص فراوان، یک تغذیه مقوی و سالم است که البته مصرف بیش از اندازه آن مضراتی را به همراه دارد. برنج سفید سرشار از کربوهیدرات است. از لحاظ علمی هیچ ارتباط مستقیمی بین برنج و چاقی وجود ندارد، چرا که برنج به تنهایی کالری بالایی ندارد اما طبخ برنج با کره یا روغن موجب افزایش کالری این ماده غذایی و افزایش وزن می‌شود. مصرف بیش از اندازه برنج مضراتی از قبیل خطر ابتلا به فشار خون، چربی خون و دیابت را به همراه دارد.

قیمت انواع برنج در بازار قزوین به این شرح است: علی کاظمی ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، صدری هاشمی آستانه ۸۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، علی هاشمی ۱۰۵ هزار تومان، فجر ۷۵ هزار تومان، طارم ۷۵ هزار تومان، عنبربو ۶۳ تا ۷۰ هزار تومان، شیرودی ۵۶ تا ۶۰ هزار تومان، صدری عطری ۵۲ تا ۵۵ هزار تومان، طارم ندا ۵۰ هزار تومان، طارم عطری ۴۸ هزار تومان، طارم محلی ۴۵ هزار تومان، خوشپخت پاکستانی ۴۰ تا ۵۸ هزار تومان، هندی ۴۰ تا ۴۴ هزار تومان.

قیمت انواع برنج‌های نیمدانه ایرانی نیز به این شرح است: سرلاشه درشت هاشمی ۷۵ تا ۷۷ هزار تومان، نیمدانه هاشمی ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان، سرلاشه کاظمی و لاشه صدری هاشمی ۵۸ هزار تومان، لاشه هاشمی ۴۲ تا ۵۹ هزار تومان، سرلاشه هاشمی ۵۵ هزار تومان، موتوری هاشمی ۵۲ هزار تومان، نیمدانه علی کاظمی ۳۳ تا ۳۸ هزار تومان، لاشه ریز کاظمی ۳۴ هزار تومان.

اهمیت استفاده از حبوبات

حبوبات ارزش غذایی بسیار بالایی دارند و سرشار از پروتئین هستند. بدن برای فعالیت و حفظ سلامتی نیازمند پروتئین است. با توجه به گران بودن گوشت قرمز، برخی از خانواده‌ها حبوبات را جایگزین گوشت می‌کنند تا بتوانند پروتئین مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند. حبوبات نفخ‌آور هستند و می‌توانند مشکلاتی را برای دستگاه گوارش ایجاد کنند، برای رفع این مشکلات این ماده غذایی باید چند ساعت قبل از مصرف خیس شود.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به شرح زیر است: لوبیا کشاورزی و لوبیا سفید ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان، لوبیا چیتی ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان، نخود ۶۰ تا ۷۴ هزار تومان، عدس ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان، لوبیا قرمز ۶۳ تا ۶۵ هزار تومان، لپه ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان، ماش ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۵۰ هزار تومان.

قیمت انواع کالا در بازار تره‌بار قزوین

راسته تره‌بار بازار سنتی قزوین که به علاف‌راسته معروف است، همواره بازار داغی دارد و بسیاری از مردم جهت خرید مایحتاج خود به آنجا مراجعه می‌کنند، زیرا علاوه بر تنوع محصولات، قیمت کالاها در آنجا مناسبت‌تر از مغازه‌های موجود در سطح شهر است.

قیمت انواع کالاهای صیفی در بازار قزوین به این شرح است: سیب‌زمینی ۱۰ تا ۲۲ هزار تومان، پیاز و گوجه‌فرنگی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، قارچ ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان، لیموترش شیرازی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان، فلفل دلمه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، فلفل شیرین خوراکی ۸۰ هزار تومان، بادمجان ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، کدو ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، لوبیا سبز ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، بامیه ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان، نخود فرنگی ۳۵ هزار تومان، باقالی ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان، بلال شیری ۲۰ هزار تومان، هویج ۱۵ هزار تومان، کاهو ۱۸ هزار تومان، کاهو پیچ ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، سیر ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان، برگ‌کلم ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان.

قیمت انواع میوه در بازار قزوین به این شرح است: گیلاس ۲۵ تا ۱۲۰ هزار تومان، آلبالو ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، شاتوت ۷۰ هزار تومان، انجیر ۱۲۰ هزار تومان، موز ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان، توت‌فرنگی ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان، خیار ۸ تا ۲۵ هزار تومان، سیب‌زرد ۴۰ هزار تومان، سیب‌گلاب ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان، شلیل ۱۸ تا ۷۰ هزار تومان، زردآلو و آلو طلایی ۲۵ تا ۷۰ هزار تومان، گلابی ۵۰ هزار تومان، آلو بخارا ۲۰ تا ۸۰ هزار تومان، هلو ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، انگور یاقوتی ۲۵ تا ۸۰ هزار تومان، هندوانه ۸ تا ۱۲ هزار تومان، خربزه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha