• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402040301241
  • خبرنگار : 71616

قیمت جدید محصولات ایران خودرو پس از اصلاح اعلام شد

قیمت جدید محصولات ایران خودرو پس از اصلاح اعلام شد

طبق مصوبه ۱۶خرداد ماه، شورای رقابت با در نظر گرفتن افزودن استانداردهای اجباری و اختیاری از تیر ماه، قیمت ۲۸ محصول ایران‌خودرو را نسبت به قیمت‌های مصوب فروردین ماه تغییر داد و مقرر شد از ابتدای تیر ماه قیمت‌های جدید مبنا قرار گیرد؛ به دنبال این موضوع ایران‌خودرو لیست جدید قیمت محصولات را پس از اصلاح منتشر کرده که بر اساس آن قیمت دناپلاس نیز اصلاح شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس جدول ارائه شده از سوی دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در فروردین ماه سال جاری، زمانبندی اجرای استاندارهای ۸۵ گانه به تفکیک گروه‌های خودرویی اعلام شد که طبق آن، استانداردهای جدید برای گروه خودروهای سواری (گروه خودرویی M۱) تعریف و نهایت زمان اجرایی شدن آن‌ها تیر ماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده بود؛ بنابراین ضروری بود که خودروها تا پایان تیر ماه، بتوانند تمام موارد استانداردهای ۸۵گانه را پاس کنند.

با توجه به الزام تولید تمام محصولات بر اساس استانداردهای اجباری جدید از ابتدای تیرماه، اطلاعات و آمار بر اساس اعمال استانداردهای جدید خودرو و تغییرات فنی خودروها بر روی محصولات، توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو به شورای رقابت ارسال و اعلام شد؛ با توجه به افزوده شدن استانداردهای اجباری و اختیاری از تیر ماه، قیمت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو مشمول تغییرات قیمتی شد و بر اساس آن با تصویب شورای رقابت، نسبت به مصوبه افزایش قیمت فروردین ماه، قیمت ۲۵ محصول افزایش و قیمت سه محصول کاهش یافت، کرده است.

نکته جالب اینجا بود که برای محصول دناپلاس ایران‌خودرو، با کمی بالا و پایین کردن قیمت‌ها میان دو محصول دناپلاس توروبو و دناپلاس، قیمت دناپلاس توروبو را برای خودرو دناپلاس لحاظ و برای مشتریان فاکتور کرد.

این اقدام منجر به این شد که در پی اعتراض مشتریان، شورای رقابت قیمت دناپلاس را مجدد در جلسه این شورا مورد بررسی قرار دهد؛ این جلسه برگزار و بر اساس آن مقرر شد قیمت این خودرو بر اساس مصوبه شورای رقابت، اصلاح شود.

در نهایت پس از کشمکش‌های فراوان بین ایران‌خودرو و مشتریان و ارجاع موضوع به شورای رقابت، در مورد قیمت خودروی دناپلاس، شورای رقابت قیمت‌های اصلاح شده این محصول را (۳۴۹ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۴۸تومان) به‌جای قیمتی که برای مشتریان فاکتور شده بود (۴۰۸ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۴۸۲ تومان) را اعلام کرد.  

بر اساس آنچه که مقرر بود از ابتدای تیر ماه، قیمت جدید محصولات (پس از اصلاح قیمت ۲۸ محصول)، مبنا قرار گیرد، لیست جدید محصولات این شرکت منتشر شده که اصلاح قیمت دناپلاس نیز در آن لحاظ شده است.

قیمت جدید محصولات ایران خودرو پس از اصلاح اعلام شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۴:۰۴

یه فکری هم به حال سایپا بکنید که کوییک و ساینارا بالاتر از قیمت پژو پارس می فروشد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۵:۲۵

چه فکری ؟ .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۵:۳۳

باز هم قیمت خودروی دنا پلاس طبق مصوبه547 شورای رقابت به درستی اصلاح نشده است و اعتراض مشتریان به نوبه خود باقیست

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۵:۵۶

باز هم قیمت خودروی دنا پلاس طبق مصوبه547 شورای رقابت به درستی اصلاح نشده است و اعتراض مشتریان به نوبه خود باقیست

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۸:۳۵

عجب اصلاحیَ! 100میلیون زیاد کرده به خاطر آپشن کمتر الان هم 50تومن کم کرده شده اصلاح!.🥺

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۲۰:۴۷

چ اصلاحی قیمت چی اصلاح شد تروخدا صدای مارو به مسئولین برسونید چرا قیمت ۲۰۷ دستی فرمان هیدرولیک اصلاح نشد طبق مصوبه قرار بود ۳خودرو کاهش قیمت داشته باشه چرا پس افزایش قیمت داشته مطمئن باشید .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۲۱:۳۴

سلام نمیدونم چرا قیمت سورن دوگانه اینقدر زیاد زدن الان از 207 گرونتره مگه چه امکاناتی داره از سری قبل تا حالا نزدیک 125میلیون گرونش کردن اصلا بفکر جیب مردم نیستن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۲۲:۴۷

باز که همون شد قرار بود 43تومن از 320کم شه بشه 280 الان که 30تومنم بیشتر شده 350شد بعد میگن ارزون شده اونی که از همه بیشتر قرار بود ارزون شه بیشتر گرون شد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۰۰:۱۰

چرا قیمت ۲۰۷ دستی کلاس۶۰۰۱۹ اصلاح نشده، باید طبق مصوبه شورا کم میشد. پیگیری لطفاً

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۰۳:۱۴

وقتی انتشار نمیکنید چه فایده نظر متاسفم فقط برای مشتری که دستش به هیچ جا بند نیست نتیجه آش خاله

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۰۷:۳۵

چرا ایرانخودرو در مورد خودروی دناپلاس ساده تابع قانون نیست.؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۰۹:۰۵

سلام.چرا قیمت های ما را در این اصلاحییه نزدید.نه تو لیست مونتاژی هست نه لیست ایران‌خودرو..

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۲۱:۵۲

چراtu3 رابه قیمت دنا پلاس به مردم می‌فروشه ایران خودرو اونایی که tu3 ثبت نام کردن چه گناهی کردن میخواستن یه ماشین ارزونتر بگیرن شورای رقابت خودت برس

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۵ ۱۵:۴۱

نظر و حرف شورای رقابت ینی ...

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۰ ۰۰:۵۱

207کد 60019طبق مصوبه شورای رقابت باید قیمتش کاهش یابد لطفا پیگیری کنید