• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402040301312
  • منبع : نمایندگی سمنان

به بهانه روز صنعت و معدن صورت می گیرد؛

بهره برداری از ۹ پروژه صنعتی و معدنی در استان سمنان

بهره برداری از ۹ پروژه صنعتی و معدنی در استان سمنان

ایسنا/سمنان ‍مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح ۹ پروژه صنعتی و معدنی این استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال در استان سمنان خبر داد.

یادگار احمدی سوم تیرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این ۹ طرح صنعتی و معدنی همزمان با دهه تولید و تجارت و روز صنعت و معدن در استان افتتاح می شوند که با بهره‌برداری از این واحدها برای حدود یکهزار نفر شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

 وی از افتتاح خط تولید جدید انواع دارو ضد سرطان در شرکت رویان دارو سمنان خبر داد و تصریح کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۶۶۰ میلیارد ریال ، ظرفیت تولید سالانه ۲۲ میلیون عدد انواع داروی ضد سرطان را دارد که با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال حدود ۱۵۰ نفر ایجاد خواهد شد.

عضو کارگروه اشتغال استان، از راه اندازی یک واحد راکد در شهر سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت کاشی سمند که در حدود ۱۳ سال تعطیل بوده است اکنون با نام جدید کاشی هفت آسمان به بهره برداری خواهد رسید و به چرخه تولید باز خواهد گشت و با ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون متر مربع کاشی ساختمانی معمولی دیواری و کاشی ساختمانی کفی لعاب دار و با سرمایه‌گذاری حدود چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح واحد تولیدی صنایع فروآلیاژ پارس دامغان خبر داد و تصریح کرد: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری حدود ۸۷۶۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن فروسیلیسیم با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزنی را خواهد داشت که با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال حدود ۳۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

احمدی ادامه داد: شرکت تولیدی و معدنی شهاب بلورین پویا گرمسار از دیگر طرح های قابل افتتاح است که با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینه تولید نمک خوراکی تصفیه شده یددار و بدون ید به ظرفیت سالانه ۶۰ هزار تن فعالیت دارد که با راه اندازی این واحد ۱۱۹ نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از واحدهای تولیدی توسعه عمران پرکوک کومش، سنگ کاران نوین سمنان ، روغن موتور رهروان کومش ، پولاد فرآور کاوه و الیاف ارغوان گستر سپید از دیگر طرح های آماده افتتاح در استان می باشد که برای راه اندازی این طرح ها در حدود ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است و ۲۵۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha