• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040301340
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دادگستری تیران و کرون:

افزایش صلح و سازش در تیران با مشارکت مردمی رقم خورده است

افزایش صلح و سازش در تیران با مشارکت مردمی رقم خورده است

ایسنا/اصفهان رئیس دادگستری تیران و کرون گفت: افزایش صلح و سازش و کاهش پرونده‌های قضایی در این شهرستان با مشارکت مردمی رقم خورده است.

رضا عباسی، امروز(شنبه، ۳ تیرماه) در نشست با جمعی از مدیران ارشد و مسئولان شهری و معتمدان شهرستان تیران و کرون، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک نظام مردمی و مردم‌سالار است که نقش مهمی در پیروزی و پیشبرد انقلاب داشته است.

وی افزود: واگذاری امور به مردم باعث موفقیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شده و دستگاه قضایی نیز با ایجاد گروه‌های صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف از مشارکت مدنی بهره برده است.

به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری تیران و کرون با بیان اینکه گروه‌های مردمی در تعامل با دستگاه قضایی هستند، تصریح کرد: همراهی و مشارکتت در افزایش صلح و سازش و کاهش پرونده‌های قضایی نقش داشته است.

وی ادامه داد: همکاری گروه‌های اجتماعی و معتمدان در تیران و کرون باعث شده تا صلح و سازش در اختلافات و دعاوی قضایی افزایش و شاهد کاهش پرونده‌های قضایی با پیشگیری از وقوع جرم و قبل از تشکیل پرونده باشیم.

عباسی، مشارکت برای کاهش وقوع جرم را مهم خواند و گفت: همکاری‌های مردمی در کاهش پرونده‌های قضایی برای پیشگیری از وقوع جرم و آگاهی بخشی نیاز است که البته در تیران و کرون به دلیل دین‌داری و سابقه اخلاقی و فرهنگی مردم کمترین پرونده‌ها را در محاکم داریم.

فرماندار تیران و کرون در این نشست همکاری و هماهنگی بین نهادهای اجرایی و دستگاه قضایی در این شهرستان را مهم خواند و افزود: این همکاری‌ها برای کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و حمایت از فعالان اقتصادی و مردم رقم خورده است.

علی محمدی کیا افزود: آموزش، فرهنگ‌سازی، تدابیر امنیتی و ایمنی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرم به حساب می‌آید که در این منطقه با کمک ادارات اجرایی، تشکل‌های مدنی و همکاری مردم انجام می‌شود.

وی همت و اراده جمعی برای کاهش ورودی دادگاه‌ها را یک نیاز برای جامعه بیان و اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید خوبی‌ها افزایش و با کمک یکدیگر مانع از تشکیل پرونده‌های قضایی و اختلاف و دعاوی بشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha