• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040301345
  • خبرنگار : 50405

رئیس پارک سلامت مشهد:

پارک‌های علم و فناوری باید به یک موسسه اقتصادی خصوصی توانمند تبدیل شوند

پارک‌های علم و فناوری باید به یک موسسه اقتصادی خصوصی توانمند تبدیل شوند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پارک علم و فناوری سلامت مشهد با بیان اینکه ما معتقدیم که پارک‌های علم و فناوری باید به یک موسسه اقتصادی خصوصی توانمند تبدیل شوند، گفت: طبق قانون، شرکت‌های دولتی اجازه استقرار در پارک را ندارند و فقط باید شرکت‌های خصوصی در این مکان مستقر شوند.

محسن تفقدی در نشست با اعضای هیات علمی و رزیدنت‌های دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد، اظهار کرد: در قانون جدیدی که در خصوص پارک‌های علم و فناوری سلامت تصویب شده، بر معافیت‌های مالیاتی محققان، پژوهشگران، اعضای هیات علمی، کارشناسان و پرسنل تاکید شده است.

وی افزود: با وجود اینکه پارک علم و فناوری سلامت مشهد سه سال قدمت دارد، اما افتخارات بزرگی در این مرکز در حوزه‌های صادرات، شبکه‌سازی، هم‌افزایی، توسعه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان‌، همکاری با کشورهای آسیای میانه و غیره حاصل شده است.

رئیس پارک علم و فناوری سلامت مشهد با بیان اینکه ما معتقدیم که پارک‌های علم و فناوری باید به یک موسسه اقتصادی خصوصی توانمند تبدیل شوند، عنوان کرد: طبق قانون، شرکت‌های دولتی اجازه استقرار در پارک را ندارند و فقط باید شرکت‌های خصوصی در این مکان مستقر شوند.

تفقدی خاطرنشان کرد: ما باید تمامی کارهایمان از جمله آموزش، تبلیغات، روابط عمومی، مالی، کارگزاری و غیره را به بخش خصوصی بسپاریم و از تمامی ظرفیت‌ها در مسیر پیشرفت‌های فناورانه در حوزه سلامت بهره‌مند گردیم.

وی تاکید کرد: سابقه تشکیل پارک‌های دانشگاهی به دهه ۸۰ برمی‌گردد که در دانشگاه‌های تربیت مدرس و تهران ایجاد شد و در دهه ۹۰ هم پارک‌های دانشگاه‌های صنعتی شریف و آزاد شکل گرفتند و راه‌اندازی پارک‌های دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین پارک‌های دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اواخر دهه ۹۰ انجام شد.

رئیس پارک علم و فناوری سلامت مشهد ادامه داد: از جمله مزیت‌های پارک‌های دانشگاهی می‌توان به حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی نخبه، توانمند و کارآمد اشاره کرد و ما می‌بینیم که به واسطه استفاده از همین ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی، ارتباطات موثری از طریق پارک علم و فناوری سلامت با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شده و حتی این ارتباطات منجر به امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های زیادی هم شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تفقدی ضمن اشاره به قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و الزامات پارک‌های دانشگاهی برای رسیدن به حکمرانی موثر، بیان کرد: ما باید از ظرفیت‌های شهری، استانی و کشوری در مسیر توسعه اقدامات فناورانه در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت استفاده نماییم.

وی اضافه کرد: به برکت وجود مبارک امام هشتم(ع)، مشهد یکی از شهرهای موفق کشور در حوزه سلامت بوده و توانسته ارتباطات بسیار خوبی را با دیگر مجموعه‌ها برقرار نماید و باید بگوییم که با وجود تمامی مشکلات موجود، فضایی مشابه فضای ۵ هکتاری پارک علم و فناوری سلامت مشهد را در هیچ دانشگاهی نداریم.

رئیس پارک علم و فناوری سلامت مشهد افزود: قابلیت‌های پارک‌های دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پویایی نظام سلامت، فعال‌تر شدن اقتصاد سلامت، بازاریابی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت، توسعه خدمات سلامت‌محور در حوزه‌های بهداشت، دارو و درمان بوده است و قطعاً پارک علم و فناوری سلامت مشهد می‌تواند نقش‌آفرینی‌های بسیار خوبی در تمامی موارد اشاره شده داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha