• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402040301380
  • منبع : دادگستری استان‌ها

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد

کاهش وقوع جرم در ۷ اتهام در استان کرمان

کاهش وقوع جرم در ۷ اتهام در استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با تلاش های انجام شده در قوه قضائیه و بهره‌گیری از ایده‌های نخبگان، از ۱۰ اتهام اول استان کرمان، در هفت اتهام کاهش داشته‌ایم.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز سوم تیرماه در دیدار با جامعه نخبگان دانشگاهی، حوزوی و فعالان اجتماعی استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: راه حل همه مسائل اجتماعی در دست دستگاه قضائی نیست اما بخش عمده ای از آنها را می توان با استفاده از نظریات نخبگان رفع کرد.

وی افزود: در حوزه مشکلات اجتماعی به یک فهم مشترک رسیده‌ایم و هر فرد از یک زاویه و براساس تخصص خود به موضوعات نگاه می‌کند و امیدواریم که در قوه قضائیه بتوانیم از ظرفیت جامعه نخبگانی استفاده حداکثری را محقق کنیم.

حمیدی با اشاره به تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: قوه قضائیه یک گام به جلو برداشته تا از آسیب ها و جرائم قبل از وقوع آنها پیشگیری کند و در این زمینه با برنامه حرکت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در سند تحول قضایی بسیاری از چالش های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته، گفت: یکی از مسائل ما پیشگیری از ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی است که در سند تحول قضایی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: با تلاش های انجام شده در قوه قضائیه و بهره گیری از ایده‌های نخبگان، از ۱۰ اتهام اول استان کرمان، در هفت اتهام کاهش داشته‌ایم.

حمیدی یادآور شد: در قوه قضائیه همواره از نظرات، انتقادات و پیشنهادات عموم مردم به ویژه نخبگان استقبال می‌کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست گفت: دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه در راستای مشارکت و تعامل با نهادهای اجتماعی و فرهنگی ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.

سید مهدی قویدل لزوم استفاده از ظرفیت های جامعه نخبگانی به منظور کاهش ورودی پرونده ها و کاهش و کنترل جرائم را مورد تاکید قرار داد و افزود: جرائم، آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که در جامعه با آنها روبر هستیم؛ ورود پرونده به دستگاه قضایی را افزایش داده و این موضوع به عنوان اَبَرچالش دستگاه قضایی شناخته می‌شود و می توان از ظرفیت صاحبان ایده و اندیشه استفاده کرده و مشکلات مربوط به این حوزه را رفع نمود.

قویدل با اشاره به این مطلب که در هر یک از شهرستان های استان کرمان نیز سه نفر از نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی شناسایی شده، تصریح کرد: درحال حاضر ۷۴۹ نهاد رسمی مردمی نیز در استان کرمان شناسایی شده اند و بانک اطلاعاتی مربوطه نیز تدوین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha