• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040301432
  • خبرنگار : 50604

رئیس سازمان صمت گلستان خبر داد:

احیای ۶۲ واحد راکد استان گلستان در دولت سیزدهم

احیای ۶۲ واحد راکد استان گلستان در دولت سیزدهم

ایسنا/گلستان رئیس سازمان صمت گلستان بر حمایت از واحدهای فعال در حوزه دانش بنیان و به ویژه تولید داروهای خاص تأکید کرد و افزود: شرکت‌های دانش بنیان واحدهای تولیدی ارزشمندی هستند که با بازدهی حداکثری موجب رشد و توسعه استان خواهند شد.

درویشعلی حسن‌زاده عصر شنبه ۳ تیرماه در جمع اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ هنوز شروع نشده و اولویت پرداخت این تسهیلات با کسانی است که در سال گذشته تشکیل پرونده داده اما موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

وی با بیان اینکه تبصره ۱۸ سال گذشته نرخ پایین داشته و بر اساس شرایط ویژه‌ای پرداخت می‌شود، گفت: تسهیلات واحدهای صنعتی از محل رونق تولید و منابع داخلی بانک‌ها با سود تعریف شده توسط آن‌ها پرداخت می‌شود که کارمزد آن ۲۳ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با توضیح اینکه هر وزارتخانه با دو یا سه بانک در حوزه تبصره ۱۸ قرار داد می‌بندد و بر اساس آن منابع خود را در اختیار بانک قرار می‌دهد و بانک نیز باید یک سهم آورده دو برابری را داشته باشد تا تسهیلات را پرداخت کند، افزود: طبق قرارداد، پرونده افرادی که متقاضی وام تبصره ۱۸ بودند را به بانک ارجاع داده و بانک نیز بر حسب اولویت افرادی که زودتر تشکیل پرونده داده بودند منابع را پرداخت کرد، بنابراین کسانی که نوبت آن ها پس از پایان منابع بانک‌ها بود، تسهیلات دریافت نکردند که در تبصره ۱۸ سال جدید در اولویت هستند.

حسن‌زاده با بیان اینکه سال گذشته در بخش صنعت، معدن و تجارت از کل اعتباری که به استان تخصیص داده شده بود قریب ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب و از محل آن به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت شد، گفت: اعتبار  اولیه استان گلستان یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان بوده و  ۲۵ تا ۳۰ درصد منابع بانک‌ها را در استان واحدهای صنعتی دریافت کردند.

فعالیت بیش از ۱۱۰۰ واحد صنعتی در گلستان

وی با اعلام اینکه در استان گلستان یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی داریم که ۲۰ درصد آن‌ها در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند، افزود: تعدادی از واحدهای صنعتی گلستان نیز در حوزه مواد شیمیایی، پتروشیمی، کانی‌های فلزی و غیره فلزی  تجهیزات پزشکی و دارویی فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم طی ۲۲ ماه فعالیت ۶۲ واحد تولیدی با اشتغال ۶۱۵ نفر احیا و به چرخه تولید بازگشت، افزود: بیش از ۷۰ واحد تولیدی در استان گلستان با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد در استان گلستان فعالیت می‌کردند که با تزریق منابع مالی با ظرفیت تولیدی بالای ۵۰ درصد مشغول فعالیت هستند.

حسن‌زاده از حمایت ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از تنها واحد تولیدی داروهای خاص در استان خبر داد و افزود: علاوه بر واحد تولیدی داروهای خاص چندین شرکت داروسازی شامل گیاهان دارویی، و تجهیزات پزشکی نیز در استان فعال هستند که با توجه به ظرفیت‌های علمی و  محدودیتی که در حوزه زیرساختی در استان گلستان داریم رویکرد ما حمایت از این شرکت‌ها است زیرا این شرکت‌ها علاوه بر تولید دانش و محصولات مورد نیاز کشور، ظرفیت‌های عظیم صادراتی برای آینده کشور دارند.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت حمایت از واحدهای فعال در حوزه دانش بنیان و به ویژه تولید دارو و تجهیزات پزشکی است زیرا این شرکت‌ها مجموعه‌های تولیدی بسیار ارزشمندی هستند که مصرف آب و برق حداقلی و بازدهی حداکثری داشته و محصولات بسیار ارزشمند برای نجات جان انسان‌ها تولید می‌کنند که نمی‌توان برای آن هیچ قیمتی را گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha