• یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402040401553
  • خبرنگار : 50175

مزارع سه روستای بروجرد همزمان طعمه حریق شد

مزارع سه روستای بروجرد همزمان طعمه حریق شد

ایسنا/لرستان معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بروجرد گفت: مزارع سه روستای شهرستان همزمان طعمه حریق شد.

نادر موسیوند شامگاه سوم تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی تماس با ستاد عملیاتی سازمان آتش‌نشانی از روستاهای خایان، زارم و الک‌آباد همزمان چهار اکیپ اطفای حریق به روستاهای فوق اعزام شد.

وی تصریح کرد: در این عملیات‌ها دو اکیپ به روستای خایان، یک اکیپ به روستای زارم و یک اکیپ به روستای الک‌آباد اعزام شد.

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بروجرد خاطرنشان کرد: زمان حریق در مزارع کشاورزی، با توجه به بعد مسافت و زمان رسیدن خودروهای آتش‌نشانی روستاییان وارد عمل شوند و با استفاده از تراکتور و ایجاد آتش‌بر از گسترش آتش جلوگیری کنند، این امر کمک بسزایی در مهار حریق خواهد داشت.

موسیوند اضافه کرد: آتش نشانی بروجرد آموزش‌های لازم برای مهار سریع حریق را به دهیاران و کشاورزان ارائه داده ولی لازم است تا کشاورزان چندین دستگاه تراکتور مجهز به گاو آهن داشته باشند تا در صورت آتش سوزی سریع برای مهار اتش اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به فاصله زیاد برخی از روستاها با ایستگاه‌های آتش نشانی بروجرد نیاز است که دهیاران آموزش‌های لازم را برای مهار حریق به کشاورزان ارائه دهند، کشاورزان نیز باید با توجه به گرم شدن هوا سریع‌تر اقدام به برداشت محصولات خود کنند.

معاون عملیات آتش نشانی بروجرد ادامه داد: علت اصلی بیشتر آتش سوزی‌ها در مزارع گندم و جو گرم شدن هوا و وجود بطری‌های شیشه‌ای که مانند ذره بین عمل کرده است.

موسیوند اظهار کرد: اطفای حریق در یک منزل مسکونی واقع در بلوار امام (ره) یک واحد تجاری واقع در ١۵ متری کاوه، ١١ مورد علف‌های هرز سطح شهر، ۴ مورد امدادرسانی به افراد محبوس شده در آسانسور و یک منزل مسکونی از جمله عملیات‌های روز گذشته سازمان آتش‌نشانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha