• یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402040401573
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نیاز ۱۵ میلیارد تومانی برای تکمیل مرکز جامع اهدای خون بیرجند

نیاز ۱۵ میلیارد تومانی برای تکمیل مرکز جامع اهدای خون بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال با پیگیری‌هایی که انجام شده تجهیزاتی مستقر خواهیم کرد تا پلاکت در شهرستان طبس نیز تولید شود، گفت: برای تکمیل مرکز جامع اهدای خون بیرجند نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

کامبیز مهدی‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بهار امسال، ۷۹۰۱ نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه داشته‌اند که ۶۶۲۸ نفر اهدای خون داشته و از این تعداد  ۴۳۳۴ نفر اهداکننده مستمر بوده‌اند.
وی با بیان اینکه همچنین ۱۳۸۵ نفر اهداکننده با اول و ۲۱۸۲ نفر اهداکننده باسابقه بوده‌اند، افزود: از این تعداد ۶۲۰۰ نفر آقا و ۴۲۸ نفر بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در بهار سال گدشته ۷۱۳۵ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه داشته و ۶۰۳۷ نفر اهدای خون داشته‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۳۸۴۵ نفر اهداکننده مستمر بوده و ۱۳۷۴ نفر اهداکننده بار اول بوده‌اند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه همچنین در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۱۶ نفر اهداکننده باسابقه و ۵۶۶۷ نفر اهداکننده آقا و ۳۷۰ نفر بانو بوده‌اند، یادآور شد: در بهار امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد مراجعه و ۱۴ درصد رشد اهدای خون بانوان و ۱۱ درصد رشد اهداکننده مستمر داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه افرادی که مرتباً اهدای خون دارند به دلیل بررسی دائم، کیفیت سلامت قابل تضمینی دارند، گفت: این افراد تا ۶۰ سال می‌توانند خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه تجهیزات انتقال خون کمیاب است و برخی پایگاه‌ها همچون پایگاه طبس به دلیل نبود تجهیزات، پلاکت تولید نمی‌کند، ادامه داد: پیگیر راه‌اندازی دستگاه‌های پلاکت فرزیس بیشتر در استان هستیم.

مهدی‌زاده تصریح کرد: به منظور رفع مشکل دسترسی به پایگاه‌ها در مرکز بیرجند، کانتینری به شمال شهر منتقل و در بلوار مسافر راه‌اندازی خواهد شد تا دسترسی مردم برای اهدای خون بیشتر شود.

وی یادآور شد: برای تامین تجهیزات به کمک خیران نیاز داریم و چه خوب است که افراد خیر در این حوزه نیز که حوزه حساس بخش سلامت است، ورود پیدا کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha