• یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402040401732
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد

ضرورت تبلیغ و ترویج صلح وسازش در جامعه

ضرورت تبلیغ و ترویج صلح وسازش در جامعه

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری استان مازندران برنقش وعاظ، اعضای شورای فرهنگی وامامان جماعت درگسترش صلح و سازش و کاهش جرائم تاکید کرد وگفت: صلح و سازش باید در جامعه تبلیغ و عملیاتی شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در نشست با اعضای شورای فرهنگی استان، اظهار کرد: درنظام اسلامی بارها براهمیت قضاوت تاکید شده و قوه قضائیه درایران وجهان جایگاه مهم و رفیعی دراجرای عدالت برعهده  دارد از این رو مردم توقع اجرای عدالت دارند، دراین مسیرسایرنهادها و ارگان‌ها نیز درکاهش جرائم و کاهش بار سنگین برمردم نقش آفرینی کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه یکی ازبخش هایی که در اجرای عدالت به ویژه درحوزه پیشگیری ازوقوع جرم و آسیب‌ها می‌توانند همراهی کنند امامان جماعت، وعاظ و مبلغان دینی هستند، تصریح کرد: این قشر به دلیل ارتباط مستمر و نزدیک با اقشار مختلف جامعه به ویژه مبلغان مذهبی، فعالان عرصه ازطریق کلاس ها و منبرها می‌توانند در ذهن مردم اثرگذار بوده و با تشریح اثرات گناه وجرم، ازگرایش به بزه وانواع جرائم پیشگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری، سرقت، توهین، تهدید، تصرف عدوانی و افترا را از جرایم پرتکرار در مازندران برشمرد و گفت: هرکدام ازاین جرائم پرونده های متعدد را به دنبال دارد هرپرونده، خسارت های معنوی ومادی بسیاری برجا می گذارد که با شناسایی علل و عوامل اصلی وقوع جرم، انجام اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه و تقویت روحیه صلح و سازش و مدارا می توان از بروز بسیاری ازا ین جرایم و به تبع آن تشکیل پرونده های متعدد پیشگیری کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران به نقش مهم خانواده درکاهش اختلافات و جرائم تاکید کرد و یاداور شد: این مهم باید مورد توجه فعالان عرصه های فرهنگی ومبلغان مذهبی قرار گیرد ظرافت هایی درنهاد خانواده است که نباید نادیده گرفته شود دشمن ازطریق اثرگذاری برنهاد خانواده وفضای مجازی وارد شده؛ غفلت دراین خصوص اثرات مخربی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خواستار برقراری تفاهم نامه چندجانبه میان دادگستری استان و سازمان های موثر درامور فرهنگی شد وگفت: باید دانش افزایی، برنامه ریزی‌های هوشمندانه، مدبرانه و به‌روز در امور فرهنگی پیگیری و عملیاتی شود و همه مسئولان مرتبط آگاهانه، مجاهدانه و مخلصانه در گسترش فرهنگ مدارا و کاهش جرایم پرتکرار اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha