• یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402040401910
  • خبرنگار : 71560

انتقاد نجفی از کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برنج و چای

انتقاد نجفی از کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برنج و چای

نماینده مردم آستان اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات چای و برنج از ۹ به ۱ درصد انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم نجفی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این مجلس انقلابی است. این مجلس بر اساس شعارهای انقلابی تشکیل شد و مردم گزینه‌هایی را انتخاب کردند که حرکت و جهت‌گیری آنها انقلابی است. دولت لایحه الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه ۱۴۰۲ را به مجلس تقدیم کرد که بر اساس آن مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای ضروری که متأسفانه برنج و چای نیز در این لیست قرار دارد از ۹ به ۱ درصد تقلیل پیدا خواهد کرد و با تصویب این لایحه تولیدات داخلی خصوصا محصولات کشاورزی به سمت نابودی می رود. 

وی در ادامه اظهار کرد: در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است ارائه این لایحه برخلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب است چرا که میزان برنج مورد نیاز کل کشور دو میلیون و ۵۵۰ هزار تن است؛ در حالی که تولیداتمان ۲.۲ میلیون تن است؛ یعنی ما ۴۰۰ هزار تن برنج مورد نیاز مصرفی  را باید وارد کنیم. 

نماینده مردم آستان اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  بر اساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی فقط در سال ۱۴۰۱ میزان یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است. مجمع نمایندگان استان های شمالی در این زمینه مکاتبه‌ای با رئیس جمهور داشته تا دستور دهد خرید تضمینی برنج توسط شرکت دولتی بازرگانی ایران و تعاون روستایی انجام شود اما اتفاقی رخ نداد بلکه این لایحه را نیز به مجلس تقدیم کرد به طوری که کاهش مالیات بر ارزش افزوده برای واردات برنج و چای رقم بخورد. 

وی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون مقدار زیادی برنج در منازل مردم شمال دپو شده است در حالی که یک ماه دیگر فصل برداشت محصول داریم و اگر خرید تضمینی انجام نشود انصافاً محصول برنجکاران این منطقه از بین خواهد رفت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha