• یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402040402013
  • خبرنگار : 30188

این جاذبه‌های تفریحی مشهد را از دست ندهید

این جاذبه‌های تفریحی مشهد را از دست ندهید

مشهد یکی از شهرهای زیارتی کشور است و هر ساله به دلیل وجود حرم امام هشتم شیعیان در این شهر، مسافران زیادی به مشهد سفر می‌کنند؛ اما باید بدانید که حرم امام رضا تنها جای دیدنی مشهد نبوده و مسافران و گردشگران به دلایل دیگری هم از این شهر دیدن می‌کنند. مشهد از بناهای تاریخی گرفته تا طبیعت بکر و روستاهای زیبای زیادی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از فلای تودی، اگر شما هم آشنایی زیادی با جاذبه‌های گردشگری مشهد ندارید و می‌خواهید در سفر بعدی خود از جاهای دیدنی این شهر بازدید کنید، در ادامه این مطلب لیستی از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای شما تهیه کرده‌ایم.

کلیسای مسروپ یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد

این کلیسای زیبا که به نام کلیسای مریم مقدس مشهد هم شناخته می‌شود، در سال 1941 هجری قمری به دست ارامنه مشهد ساخته شد. این کلیسا در گذشته به منظور این تأسیس شد که یک عبادتگاه برای مسیحیان باشد؛ اما امروزه مسافران غیر مسیحی بسیاری برای بازدید از این بنای تاریخی ارزشمند به مشهد می‌روند. با وجود این که کلیسای مسروپ مقدس در خیابان جانباز هم یکی از مکان‌های دیدنی مذهبی توریستی مشهد محسوب می‌شود، اما پیشنهاد می‌کنیم که مسافران به هیچ عنوان بازدید از این کلیسا را از دست ندهند.

آدرس: خراسان، مشهد، جانبازان، کلیسای مسروپ مقدس

آرامگاه نادرشاه افشار، جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم

آرامگاه نادرشاه یا موزه نادری یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی مشهد محسوب می‌شود. نادرشاه یکی از قدرتمندترین شاه‌های ایران بود که در این منطقه به خاک سپرده شد. زمانی که به این آرامگاه بروید، اولین اثر هنری که توجه شما را جلب خواهد کرد، مجسمه‌ای از نادرشاه سوار بر اسب خود است. سایر مردان او هم که به صورت مجسمه ساخته شده‌اند، او را همراهی می‌کنند. همان‌طور که از نام این مکان پیداست، علاوه بر آرامگاه نادرشاه، بخشی از آن موزه شده و اشیاء قدیمی به همراه وسایل جنگ و… در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود. این مکان یکی از جاهای دیدنی مشهد است که فاصله بسیار کمی تا حرم داشته و بعد از زیارت می‌توانید به راحتی به آن سر بزنید.

آدرس: مشهد، خیابان شیرازی، چهارراه شهدا (نادری سابق)، ضلع غربی چهارراه، داخل پارکی سرسبز، یک چهارراه بالاتر از حرم

پارک علمی پروفسور بازیما، جاذبه‌ای که نباید از دست داد

این شهر میزبان اولین و منحصربه‌فردترین پارک موضوعی در ایران است که به تازگی به مکان جدیدی نقل مکان کرده است.

پارک علمی بازیما، سفری شگفت‌انگیز به درون بدن انسان، دنیای جانوران از ماقبل تاریخ تا به امروز، سفر به درون زمین و بخش ستاره‌شناسی می‌باشد، هر آنچه در کتاب‌های علوم خوانده‌اید در پارک علمی به خود رنگ واقعیت گرفته است. همچنین سعی شده است بازدیدکنندگان در حین تفریح و سرگرمی، مطالب علمی و آموزنده‌ فراگیرند و خاطره‌ای خوش و ماندگار در اذهان ایجاد شود.

آدرس: مشهد، بلوار شاهنامه، شاهنامه ۴۲، پلاک ۱۶

سد تفریحی چالیدره، یکی از جاذبه‌های دیدنی اطراف مشهد

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی مشهد در 17 کیلومتری خارج از شهر و در روستای طرقبه قرار گرفته است. سد چالیدره روی دره زیبایی با همین نام واقع شده و منبع تغذیه آن رودخانه‌ای به نام جاغرق است. این سد یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف مشهد است و می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای رفتن به پیک نیک با دوستان و خانواده باشد. در این سد می‌توان علاوه بر لذت بردن از طبیعت، از امکانات تفریحی دیگری مانند قایقرانی، ماهیگیری، تله‌کابین، زیپ لاین، بانجی جامپی و بسیاری امکانات دیگر لذت برد. 

آدرس: 17 کیلومتری مشهد، طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نقندر، مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره طرقبه

این جاذبه‌های تفریحی مشهد را از دست ندهید

باغ پرندگان یکی از زیباترین جاذبه‌های مشهد

اگر به حیوانات و به ویژه پرندگان علاقه داشته باشید، باغ پرندگان مشهد می‌تواند یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی مشهد برای شما باشد. در این باغ پرندگان که بزرگترین باغ پرندگان شرق ایران است، بیش از 700 گونه پرنده نگهداری می‌شود. در این باغ به خوبی از پرندگان محافظت شده و محل زندگی آنها روزانه تمیز می‌شود؛ به همین دلیل هم بسیاری از مسافران تشویق می‌شوند تا به این مکان دیدنی در مشهد مراجعه کنند. در این باغ می‌توانید ساعاتی را در کنار پرندگان گذرانده و اطلاعات بیشتری درباره نحوه زندگی آنها به دست بیاورید. اگر به طبیعت علاقه دارید، بازدید از باغ پرندگان را حتماً در برنامه سفر مشهد خود بگنجانید.

آدرس: میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق

این جاذبه‌های تفریحی مشهد را از دست ندهید

سفر به مشهد با فلای تودی

در این مطلب با برخی از جاهای دیدنی مشهد آشنا شدیم. با وجود این که بیشتر مردم مشهد را با تصویر حرم امام رضا می‌شناسند، اما باید متذکر شد که این شهر جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد. مکان‌های دیدنی مشهد به قدری زیاد هستند که بی‌شک نمی‌توان تنها در یک روز از تمامی آنها دیدن کرد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که یک برنامه سفر خوب و مناسب داشته باشید تا بیشترین استفاده را از زمان خود در سفر به مشهد ببرید. مشهد یکی از قطب‌های گردشگری ایران بوده و مسافران ایرانی و خارجی زیادی قصد سفر به این شهر را دارند؛ به همین دلیل اگر می‌خواهید به مشهد سفر کنید، بهتر است همین الان به سایت فلای تودی مراجعه کرده و ارزان‌ترین بلیط مشهد را تهیه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۰۷:۱۳

به حق امام رضا .تمام مریضها شفا بگیرن و بتونن بیاین زیارت حرم مطهر .الهی آمین