• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402040502301
  • خبرنگار : 50037

آغاز طرح غربالگری معتادان متجاهر و جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر در شهرستان بهار

آغاز طرح غربالگری معتادان متجاهر و جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر در شهرستان بهار
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان همزمان با آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر طرح غربالگری معتادان متجاهر و جمع آوری خرده‌فروشان مواد مخدر شهرستان بهار با حضور مسئولان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مجتبی فیض اللهی - فرماندار شهرستان بهار در حاشیه اجرای این طرح اظهار کرد: در نخستین گام معتادان متجاهر شهرستان جمع‌آوری شدند که براساس غربالگری، در کمپ‌های این شهرستان پذیرش خواهند شد؛ ضمن اینکه در کنار جمع‌آوری و سازماندهی معتادان، در هفته مبارزه با مواد مخدر مبارزه با موادفروشان و خرده فروشان موادمخدر و مبارزه با ناامن کنندگان جامعه  در این زمینه در حال اجرا بوده و در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه میزان معتادان متجاهر شهرستان بهار به نسبت سایر شهرستان‌های استان حداقلی بوده و این مهم حاصل برنامه و طرح های اجرا شده  مختلف در این رابطه بوده است.
او با اشاره به اشتغال مناسب بهبودیافتگان از اعتیاد این شهرستان و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در برابر صیانت از معتادان بهبودیافته خاطرنشان کرد: مرکز فنی‌وحرفه ای شهرستان با برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه رشته های مختلف و مهارت آموزی بهبودیافتگان از اعتیاد از نقش مؤثری در اشتغال آنها پس از رهایی از اعتیاد برخوردار بوده و این افراد با مهارت آموزی و با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی صاحب شغل شده‌اند.
فیض اللهی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی از ۱۵۰ میلیون تومان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به بهبودیافتگان از اعتیاد بر اساس مدارک شغلی و مهارت و حرفه آموزی با تضامین های لازم پرداخت می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از سقف تسهیلات ابلاغی سازمان بهزیستی به بهبودیافتگان از اعتیاد اختصاص داده شده است و نهایت تسهیل در روند اشتغال و استفاده از این تسهیلات انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بهار اظهار کرد: برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد به همت ارشاد، برگزاری مسابقات ورزشی و بومی و محلی به همت اداره ورزش و جوانان، برگزاری  کارگاه های تخصصی ویژه خانواده ها، جوانان و دانش آموزان، برگزاری طرح غربالگری معتادان متجاهر، طرح جمع آوری خرده فروشان موادمخدر، کارگاه‌های آموزشی اجتماع محور، آشنایی روستائیان با کشت موادمخدر و برگزاری کارگاه های آموزشی برای ارتقای اطلاعات روستائیان از کشت های مواد مخدر و ممنوعیت این کشت ها و تقدیر از کارفرمایانی  که در اشتغال های ایجاد شده خود از نیروهای بهبودیافته از اعتیاد به‌کارگیری کرده اند از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان خواهد بود.
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha