• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402040502354
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

فرمانده انتظامی کرمانشاه:

نبض اجتماعی کرمانشاه خوب نمی‌زند/ آمار ۳۵۰۰ نفری معتادان متجاهر نگران‌کننده است

نبض اجتماعی کرمانشاه خوب نمی‌زند/ آمار ۳۵۰۰ نفری معتادان متجاهر نگران‌کننده است

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۲۵۰ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه و ۳۵۰۰ معتاد متجاهر شناسایی شده، این آمار را نگران کننده خواند و گفت: وقت آن فرا رسیده که همه دستگاه های مسئول پای کار آمده و یک بار برای همیشه این معضل را حل کنند. 

سردار "مهدی حاجیان" در نشست با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد کرمانشاه، اظهار داشت: بدون تعارف باید گفت نبض اجتماعی استان خوب نمی زند و این خوب نزدن به معنای وجود مشکلاتی است که اگر به موقع رفع نشود، خطرات و آسیب های بیشتری را متوجه همه ما خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی که کرمانشاه درگیر آنهاست، اعتیاد و مواد مخدر را از مهمترین آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: حضور ۲۵۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه و شناسایی ۳۵۰۰ معتاد متجاهر زنگ خطرهایی است که مدت هاست به صدا درآمده و باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

حاجیان تصریح کرد: موضوع نگران کننده در خصوص معتادان متجاهر مشاهده آنها در روستاهاست، در حالی که طی سال های گذشته چنین افرادی تنها در شهرها آن هم شهرهای پرجمعیت مشاهده می شدند، اما با کمال تاسف باید گفت پای این افراد امروز به روستاها نیز باز شده است.

رئیس پلیس کرمانشاه حضور معتادان متجاهر را باعث بالا رفتن برخی آسیب های اجتماعی از جمله سرقت دانست و گفت: از اعتیاد ده‌ها معضل اجتماعی نظیر سرقت، طلاق، قتل، جنایت و ... ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه زمانی چرخه اعتیاد تنها در حوزه مصرف مواد مخدر سنتی بود، گفت: در سال های اخیر سازمان های جرم برای افزایش انتفاع شخصی و گروهی تولید مواد مخدر صنعتی را آغاز کردند و همین تولیدات مخدر صنعتی بسیاری از مردم و جوانان را هرچه بیشتر به سمت نیستی و نابودی سوق داد.

حاجیان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد ۳۵۰۰ نفر معتاد متجاهر شناسایی شده در استان کمتر از ۳۵ سال سن دارند، گفت: وارد شدن این افراد به چرخه اعتیاد به معنای نابودی ۳۵۰۰ خانواده است که باید جلوی رشد این آمار و افزایش تعداد این افراد را بگیریم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با نگران کننده خواندن این تعداد معتاد متجاهر و همچنین جمعیت ساکن مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه، گفت: وقت آن فرا رسیده که همه دستگاه های مسئول به صورت جهادی وارد میدان کارزار شده و با همراهی پلیس و انجام درست وظایف خود یک بار برای همیشه به صورت ریشه‌ای و منطقی این معضل را حل کنند.

وی نقش سازمان های مردم نهاد را در پیشگیری از اعتیاد افراد و یا بازاجتماعی شدن اشخاص مبتلا بسیار مهم برشمرد و گفت: به نظر می رسد اگر هر کدام از این سازمان ها که در حوزه کاهش و پیشگیری از اعتیاد فعالیت می کنند به یک موضوع تخصصی بپردازند، آثار و نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

حاجیان ادامه داد: سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه می توانند هر کدام در بخش هایی از آموزش به افراد، ترک افراد مبتلا، کمک به بازاجتماعی شدن آنها و حفظ و نگهداری این افراد پس از ترک ورود پیدا کرده و سهم خود را در مقابله با این پدیده خانمانسوز ایفا کنند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه با اشاره به نقش آفرینی پلیس در دو حوزه ایجابی و سلبی، گفت: علاوه بر اقدامات ایجابی که در کنار دیگر دستگاه های مسئول انجام می شود، در حوزه سلبی هم پلیس ورود پیدا کرده و طی یکی دو ماه اخیر نسبت به تخریب هفت باب ساختمان که محلی برای مصرف و فروش مواد مخدر بود، با هماهنگی دستگاه قضائی اقدام کرده است.

وی با هشدار به قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر، گفت: این افراد اگر دست از اقدامات خود برندارند باید منتظر اقدام قاطعانه پلیس باشند و بدانند که تنبیه سختی در انتظارشان خواهد بود.

حاجیان اظهار کرد: علاوه بر دستگیری این افراد، اموال حاصل از فروش مواد مخدر که جزو درآمد نامشروع آنها محسوب می شود هم مصادره خواهد شد و به دستگاه قضائی سپرده خواهند شد تا اشد مجازات برایشان درنظرگرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha