• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040502452
  • خبرنگار : 50624

نمایشگاهی برای "از عکس گفتن"

نمایشگاهی برای "از عکس گفتن"

ایسنا/اصفهان نمایشگاه «از عکس گفتن» حاصل جلسه‌های «یکشنبه‌های عکس» را ارائه کرده که به‌صورت چندجانبه و تعاملی در زمینه مسائل مربوط به عکاسی مانند تاریخ فلسفه و فرهنگ برگزار شده است.

مهران میرخلف، برگزارکننده نمایشگاه «از عکس گفتن» به ایسنا گفت: نقطه شروع این نمایشگاه از سال ۱۳۹۹ و در جلسه‌هایی با عنوان یکشنبه‌های عکس شکل گرفت که در آن گفت‌وگوهایی درباره عکس و عکاسی، با نگاهی به فضاهای فکری، فلسفی، فرهنگی و هنریِ تشکیل‌دهندۀ عرصه عکاسی مطرح می‌شد.

او این نمایشگاه را حاصل دوره سوم جلسه‌های یکشنبه‌های عکس دانست و افزود: به‌مرور این جلسه‌ها به شکل قوی‌تری جلو رفت و سه دوره را پشت سر گذاشت. دوره سوم این جلسات در زمینه ارتباط تصویرنگاری، بازنمایی تصویری و عکاسی به شکل یک دوره پیوسته تشکیل شد که «تفسیرنگاری تا عکاسی» نام داشت و در آن تاریخ عکاسی به شکل تفسیری بین اعضای گروه مطرح می‌شد و شرکت‌کنندگان هم‌زمان فعالیت عملی نیز داشتند.

نمایشگاهی برای از عکس گفتن

میرخلف اضافه کرد: فضای تفسیرنگاری نقاشی‌های دوره‌های مختلف تاریخ بشری ازجمله دوره غارنشینی، دوره‌ سفالینه‌های ایرانی، دوره رنسانس، دوره نگارگری و نمودهای امروزی و بازنمایی آن‌ها، مباحثی بود که در تفسیر عکاسانه در دوره امروز به‌صورت تعاملی مطرح می‌شد.

این هنرمند عکاس که پیش‌ازاین نیز نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی در زمینه عکاسی برگزار کرده است، بابیان اینکه شرکت‌کنندگان نمایشگاه «از عکس گفتن» از عکاسان حرفه‌ای و مدرسان دانشگاه و علاقه‌مندان جدی عکاسی هستند، اضافه کرد: این نمایشگاه «از عکس گفتن» در فضای عکاسی معاصر و بر اساس ایده‌مندی و تفکرات هر عکاس برگزار شده که ۷ مجموعه عکس مجزا با بیان شخصی و بیانیه شخصی ارائه کرده‌اند، به همین دلیل یک موضوع محوری در این نمایشگاه وجود ندارد.

نمایشگاهی برای از عکس گفتن

میرخلف با اشاره به اینکه نمایشگاه «از عکس گفتن» دومین نمایشگاه از خروجی‌های جلسه‌های یک‌شنبه‌های عکس است، تصریح کرد: اولین نمایشگاه که حاصل دوره دوم این جلسه‌ها بود با عنوان «درخت» در گالری چهارباغ برگزار شد.

او ادامه داد: در نمایشگاهِ تابستانۀ «از عکس گفتن» تعداد ۷۰ قطعه عکس در ابعادی با طول ۴۰ سانتی‌متر و عرض ۳۰ سانتی‌متر به نمایش درآمده که حاصل ۷ مجموعه عکس از ۶ نفر از اعضای گروه یکشنبه‌های عکس است؛ ضمن اینکه هرکدام از دوستان یک ایده را به شکل یک مجموعه ارائه می‌کنند و هر مجموعه ۷ تا ۱۵ عکس دارد.

این عکاس باسابقه، با اشاره به هر یک از مجموعه‌های عکس نمایشگاه «از عکس گفتن» گفت: مجموعۀ «آینه» از آرزو حسین‌پور، مجموعه «ما تماشاچی‌ها» از شایان شیرالی، مجموعه «جامانده» از مهران میرخلف، دو مجموعه «رویای بی‌تایپ» و «خفت‌شدگی» از علی آذر، مجموعه «کوری» از حامد موساوی زادگان و مجموعه «حسرت» از اشراق قائمی، همراه با بیانیه‌ اختصاصی، ارائه‌شده و هرکدام با مجموعه عکس‌ها ارتباط معنایی دارند.

نمایشگاهی برای از عکس گفتن

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «از عکس گفتن» می‌توانند تا دهم تیرماه، از ساعت ۱۸ تا ۲۰ بعد از ظهر، به گالری آرین‌هنر، واقع در اصفهان، خیابان استانداری، خیابان فرشادی، کوچه شماره ۴ ساختمان آرین مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha