• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402040502500
  • خبرنگار : 71381

رؤسای قوا در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه چه گفتند؟

رؤسای قوا در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه چه گفتند؟

به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضاییه، سران سه قوه با حضور در سالن اجلاس سران در همایشی به همین مناسبت حضور یافتند و هر سه بر هم افزایی و همکاری و عملکرد یکپارچه قوا تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در یکسال گذشته با وجود جنگ ترکیبی دشمن، تحریم‌ها و اغتشاشاتی که رخ داد با مشکلاتی مواجه شدیم که به خاطر این شرایط ورودی‌مان به قوه قضائیه بیش از ۴ درصد افزایش یافت، گفت: اما با همکاری همکاران ما رشد رسیدگی ارتقاء یافت و رسیدگی‌ها هم با اتقان و سرعت بیشتری شکل گرفت.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: فشار فوق‌العاده زیادی بردوش ما بود اما با این وجود ۱۲۰ درصد تلاش دادستانی کل و دادستان‌های ما در حقوق عامه افزایش یافت و با توجه به عفو رهبری نزدیک به ۹۸ هزار نفر از کسانی که در زندان مانده بودند و دشمن می‌خواست برای آن‌ها برنامه در نظر بگیرد، آزاد شدند.

وی همچنین یادآور شد: موثرترین گزارشات بازرسی در این دولت رخ داد و با همکاری دولت انجام شد؛ ۲۱۰ گلوگاه فساد شناسایی شد. هم‌چنین در شورای هماهنگی اقتصادی کارهایی که لازم بود با تلاش دبیر آن شورا و هماهنگی سه قوه انجام و از مشکلات گره‌گشایی شد. (متن کامل سخنان محسنی اژه‌ای را اینجا بخوانید)

رؤسای قوا در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه چه گفتند؟


 

در ادامه این همایش نیز سید ابراهیم رییسی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی، مشکلات جامعه که مربوط به همه دستگاه‌های اجرایی است، باید ریشه‌یابی و راه‌حل برای‌شان پیدا شود، گفت: دستگاه قضایی و قوه مجریه در همراهی با یکدیگر باید نتیجه و محصول کار را مشخص کنند تا تصمیمات لازم برای همکاری‌های بیشتری اتخاذ شود. در این صورت جرم، جنایت و فساد در جامعه مهار می‌شود. جامعه مبتنی بر عقلانیت، اخلاق و عدالت نیاز امروز ماست و مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید دارند. سه قوه باید در این مسیر با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

رییس جمهور در  بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اینکه هر کس در جایگاه تصمیم‌گیری قرار دارد باید از حق تبعیت کند، افزود: نفوذپذیری از هیچ کس حتی خودش هم نباید موجب تسلیم شود. یعنی نباید نظرات و احساسات خودش را در تصمیم‌گیری‌هایش دخیل کند.(متن کامل سخنان رییسی را اینجا بخوانید)

رؤسای قوا در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه چه گفتند؟

تاکید محمدباقر قالیباف هم بر این بود که سه قوه در حل مسائل مردم یکپارچه عمل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مهمترین وظیفه و اولویت ما مسائل اقتصادی است، اظهار کرد: باید در حوزه مسائل اقتصادی از بیان مشکلات بگذریم و به مسائل دسترسی و شناخت پیدا کرده و اولویت بندی کرده و بعد هم تلاش کنیم که این مسائل را حل کنیم و این امر در سایه همدلی، همکاری و هم افزایی به وجود می آید. البته همه مکلفیم این وظیفه را در چهارچوب قانون انجام دهیم، درست است که هر قوه مستقل است و وظایفی بر اساس قانون اساسی دارد، اما اشتباه است اگر فکر کنیم به مثابه جزایر جدا از هم هستند. سه قوه باید در حل مسائل مردم یکپارچه عمل کنند تا به موفقیت برسیم و این تنها راه برای حل مسائل است.(متن کامل سخنان قالیباف را اینجا بخوانید)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha