• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402040502615
  • خبرنگار : 50622

رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان کرج:

لوله‌بازکنی ساختمان نرخ مصوب دارد/مبالغ میلیونی پرداخت نکنید!

لوله‌بازکنی ساختمان نرخ مصوب دارد/مبالغ میلیونی پرداخت نکنید!

ایسنا/البرز رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان کرج گفت: دیده شده مردم در ساعاتی از شبانه روز که با گرفتگی لوله مستأصل شده و از طریق سامانه‌های اینترنتی با افراد غیرمجاز تماس می گیرند؛ این افراد ناشناس به منازل ورود کرده پس از پایان کار رقم‌های نجومی طلب کرده و تا مبلغ مورد نظر را دریافت نکنند از خانه خارج نمی‌شوند.

علی حیدری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص یکی از  معضلاتی که اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان با آن درگیر است اظهار کرد: این معضل مربوط به فعالیت سایت‌هایی است که اقدام به درج شماره و آگهی افراد غیرمجاز با هویت نامشخص صنفی در زمینه لوله بازکنی منازل می‌کنند.

وی افزود: دیده شده مردم در ساعاتی از شبانه روز که با گرفتگی لوله مستأصل شده و از طریق این سامانه‌های اینترنتی با این افراد تماس می گیرند.این افراد ناشناس به منازل ورود کرده پس از پایان کار رقم‌های نجومی طلب کرده و تا مبلغ مورد نظر را دریافت نکنند از خانه خارج نمی‌شوند. مالک هم به جهت حفظ آبرو و رهایی از مخمصه‌ای که گرفتار شده اقدام به پرداخت مبلغ می‌کند. در حالی که مالک برای پیگیری به اتحادیه مراجعه می کند ما هیچ دسترسی به این افراد نداریم و این نوعی اخلال در سیستم رفاهی و امنیتی و حتی نظارتی است. اتحادیه برای حل این مشکل با این سایت‌های اینترنتی مکاتبه کرده و درخواست حذف این شماره‌ها را هم داده است اما سایت‌های مذکورضمن امتناع از این کار در پاسخ اینگونه عنوان می‌کنند که این مسئله بین افرادی که خدمات می‌دهند و خدمات می گیرند اتفاق افتاده و اگر تخلفی هست به خودشان مربوط است و سایت مسئولیتی ندارد.

وی در خصوص قیمت مصوب خدمات لوله بازکنی در منازل خاطرنشان کرد: میانگین خدمات لوله بازکنی در منازل ۵۵۰ هزار تومان است که برحسب استفاده از فنر کوتاه یا بلند و یا اینکه کدام قسمت از سرویس یا لوله در منازل دچار گرفتگی شده باشد متفاوت است. خدمات لوله بازکنی  آشپزخانه، روشویی و حمام  با فنر بلند  ۶۲۰ هزار تومان و با فنر کوتاه  ۴۳۰ هزار تومان و برای سرویس بهداشتی با فنر بلند ۶۸۰ هزار تومان و فنر کوتاه ۴۵۰ هزارتومان است.

وی ادامه داد: متاسفانه چون عمده افراد متقاضی خدمات لوله بازکنی از جزئیات نرخ برحسب فنر کوتاه و بلند اطلاعی ندارند همان مبلغ ۶۸۰ هزارتومان را لحاظ و پرداخت می کنند.

حیدری ادامه داد: البته در مورد شکایت‌های رسیده و ورود افراد فاقد صلاحیت که توضیح داده شد، این افراد از پنج تا هشت میلیون تومان هم از مشتری مطالبه کرده‌اند. اتحادیه جهت پیگیری شکایت مورد را با تماس ساختگی برای انجام کار به محل دیگری کشانده و توانسته با گرو گرفتن ابزار لوله بازکن مازاد مبلغ را به مالباخته برگرداند و از این راه این مشکل را مدیریت کند وگرنه  با توجه به اینکه این افراد محل ثابتی جهت شناسایی ندارند غیر از این، کار دیگری از دستشان ساخته نبوده است. اتحادیه ضمن اطلاع رسانی به شهروندان در حال رایزنی با مسئولین استانی جهت پیگیری و حل مشکل ورود این افراد سودجو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha