• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۵:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402040502622
  • خبرنگار : 71560

آذری: بدنه دولت سیزدهم سالم و تلاشگر است

آذری: بدنه دولت سیزدهم سالم و تلاشگر است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه روابط بین الملل که یکی از اصول کلیدی است در دولت سیزدهم گام های خوبی نظیر تقویت پیمان شانگهای و گسترش روابط با سایر کشورها برداشته شده است.

علی آذری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم در دو سال گذشته، بیان کرد: ما در دولت با یک مشکل کلی مواجه هستیم که این مشکل چه در دولت های قبل و چه در این دولت هم سرعت حرکت دولت را کند کرده است و هم سبب شده تا اقبال عمومی از دولت ها کاهش یابد. این موضوع مشمول مجلس نیز می شود. برای حل این مشکل چابک سازی دولت باید دنبال شود.

وی در ادامه اظهار کرد: ما حدود ۸۵ میلیون جمعیت داریم اما بالغ بر ۱۰ میلیون کارمند فعال و بازنشسته داریم که در مقایسه با سایر کشورها مانند چین و هند متوجه می شویم که میزان کارمندان در کشور ما با این کشورها که جمعیت بالایی دارند، برابری می کند. اگر ما جراحی اقتصادی و چابک سازی دولت را به درستی انجام ندهیم، مشکل بزرگ تر می شود چراکه همین سیستم اداری و نظام اداری سنگین سبب شده تا در حوزه توسعه کسب وکارها که یک موضوع اساسی برای کشور است، دولت با مشکل مواجه شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را تصویب کرده است اما در این بهمن سیستم اداری، همه مجوزها گیر می کند. ساده ترین مجوزها بین بخش های مختلف پاس کاری می شود. این نتیجه سنگینی نظام اداری کشور است که شاید در ارزیابی عملکرد دولت تاثیر منفی برجای می گذارد.

وی ادامه داد:‌ بحث دوم این است که ما در حوزه تصمیم گیری نیز با یک مشکل اساسی مواجه هستیم. بیش از ۳۰ استان و بیش از هزار شهر و شهرستان توانمند ما گرفتار تهران شده اند. تا دولت ها، استان ها را از بند زندان تهران آزاد نکنند ما مشکل توسعه و نارضایتی خواهیم داشت. همه تصمیمات باید در تهران گرفته شود و اقتصاد در تهران به گردش دربیاید.

آذری تصریح کرد:‌ دولت سیزدهم دولتی سلامت و درست است. بنده به عنوان فردی که در دستگاه قضا کار کرده‌ام گواهی می‌دهم که این دولت وزرای سالمی داشته و تلاشگر هستند. یکسری افکاری در کشور وجود دارد که به دنبال تخریب دولت هستند تا دولت به اهداف خود نرسد اما از سوی دیگر برخی از مدیران ما ضعیف هستند.

وی افزود: اگر کشور را به صورت یک پازل ببینیم هر استان و هر شهرستان بخشی از این پازل است که نماینده هر کدام از این بخش ها که به فکر منافع عمومی است می داند در این بخش ها اگر چه کاری پیش برده شود به نفع کشور خواهد بود. از سوی دیگر کلید ارتباط بین مردم و دولت، مجلس است. بنده پیشنهاد می دهم کارگروه هایی بین مجلس و دولت تشکیل شود تا مشکلات کشور یک به یک دنبال و مرتفع شود.

آذری در پایان گفت:‌ در حوزه روابط بین الملل که یکی از اصول کلیدی است در دولت سیزدهم گام های خوبی برداشته شده است. تقویت پیمان شانگهای و توسعه ارتباطات با سایر کشورها اقدامات خوبی است که می تواند پیمان هایی مانند برجام را در حد ضعیف تری جلوه دهند که صرفا برجام یکه تازی نکند. در کنار گشایش روابط بین المللی باید برجام هم مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha