• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402040502751
  • خبرنگار : 50214

اشتغال ۱۴۶ هزار نفر در حوزه اصناف استان یزد

اشتغال ۱۴۶ هزار نفر در حوزه اصناف استان یزد

ایسنا/یزد مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان یزد از اصناف به عنوان پیشرانان مهم در بسط و توسعه اقتصادی استان یاد کرد و گفت: هم اکنون ۱۴۶ هزار نفر در بیش از ۵۸ هزار واحد صنفی استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

«محمدکاظم صادقیان» در همایش روز ملی اصناف ضمن تبریک دهه تولید و تجارت و با بیان این که اصناف به عنوان یکی از نهادهای مدنی و مردمی ازمحورهای مهم  در بسط و توسعه اقتصادی استان و کشور هستند، افزود: در استان یزد به لحاظ ویژگی‌های خاص فرهنگی، تاثیر فعالیت اصناف نسبت به سایر استانها بی بدیل است و دستگاههای اجرایی در برنامه‌های خود، این قشر از جامعه را به عنوان بازوان توانای خود محسوب می‌کنند.

وی با تاکید بر تعامل بین اصناف و دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظارتی و امنیتی، افزود: اصناف از منظر آماری در حوزه تولید ناخالص داخلی کشور حدود ۱۷ تا ۱۹ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را با بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ فرصت شغلی در قالب بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط فراهم آورده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در استان یزد در حال حاضر ۵۸ هزار و ۵۲۲ واحد صنفی با اشتغال بالغ بر ۱۴۶ هزار نفر فعالیت دارند که این تعداد اشتغال و واحد صنفی در قالب ۱۰ اتاق اصناف و تعداد ۱۷۷ اتحادیه صنفی فعال هستند.

صادقیان ادامه داد: ازمجموع ۵۸ هزار و ۵۲۲ واحد صنفی که در استان یزد داریم، به تفکیک تعداد واحدهای تولیدی، صنفی ۱۳ هزار و ۵۱۶ واحد، تعداد واحدهای خدمات فنی ۱۱ هزار و ۵۴۴ واحد، تعداد واحدهای توزیعی ۲۶ هزار و ۲۴۵ و تعداد واحدهای خدماتی هفت هزار و ۲۱۷ واحد مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی صمت یزد، در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه یزد، استاندار یزد و معاونین ایشان و مهمانان کشوری «نوده فراهانی» نماینده وزیر صمت در هیات عالی نظارت و «گل گواهی» مشاور مرکز اصناف ایران و دیگر مسئولین استان و روسای اتحادیه‌های صنفی برگزار شد، از ۳۹ واحد صنفی و پیشکسوت نمونه تجلیل شد که از این تعداد، ۱۴ واحد پیشکسوت بازاری مرکز استان که سابقه طولانی در بازار استان داشتند، ۱۴واحد صنفی نمونه مرکز استان و نیز ۱۱ واحد صنفی نمونه شهرستانها را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha