• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402040502818
  • خبرنگار : 50214

رئیس کل دادگستری یزد مطرح کرد؛

۱۴۵۸ پرونده در سال سهم هر قاضی یزدی/لزوم تنفیذ نظارت بر دفاتر قضایی به استانها

۱۴۵۸ پرونده در سال سهم هر قاضی یزدی/لزوم تنفیذ نظارت بر دفاتر قضایی به استانها

ایسنا/یزد رییس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک به عنوان پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم اقدامی موثر بود، گفت: نبود امکان نظارت بر این دفاتر توسط استان‌ها چالش هایی را در حوزه خدمت به مردم ایجاد کرده است.

«غلامعلی دهشیری» در دیدار اعضای شورای قضایی استان با آیت الله «محمدرضا مدرسی یزدی» از اعضای فقهای شورای نگهبان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده به محاکم استان، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۶۴ هزار پرونده در محاکم قضایی استان تشکیل شده است.

وی کمبود نیرو را یکی از چالش های پیش روی دستگاه قضا دانست و افزود: در چهار سال گذشته علیرغم افزایش فزاینده حجم ورودی پرونده به محاکم استان تنها ۱۸ قاضی جذب دستگاه قضا استان شده اند.

دهشیری سهم هر قاضی یزدی ازیک هزار و ۴۶۴ پرونده در سال اعلام کرد و گفت: علی‌رغم رسیدگی به این حجم از پرونده، قضات یزدی از حیث اتقان آرا رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده اند و بیش از ۸۷ درصد از آرا قضات استان در سایر محاکم تایید می شود.

وی تصریح کرد: خشک و سخت بودن کار دستگاه قضا در کنار این حجم از پرونده از یک سو و شرایط سخت معیشتی از سوی دیگر کار را برای کارکنان و قضات این مجموعه سخت کرده است اما مجموعه کارکنان دستگاه قضا با تلاش جهادی سعی کرده اند بهترین خدمت را به ولی نعمتان خود ارائه دهند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان افزود: در راستای تقویت کادر قضایی استان، اولین دوره کارآموزی قضایی پس از ۲۰ سال با حضور ۲۰ نفر کارآموزی از ۷ استان به میزبانی استان یزد در حال برگزاری می باشد.

وی با اشاره به ثبت یک پرونده به ازای هر یازده نفر ساکن یزد، گفت: عدم آشنایی با قوانین معاملاتی، تورم، بی اخلاقی، ضعف بنیان های اعتقادی و شناختی از عوامل موثر در افزایش ورودی پرونده به محاکم بوده است.

دهشیری اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته ۴۸ روز از متوسط زمان رسیدگی در دادگستری استان یزد کاهش یافت و متوسط این زمان به ۷۷ روز رسید که این میانگین از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به واگذاری برخی از خود کاربری‌ها به وکلا، گفت: بخشی از نظارت بر این خودکاربری ها باید به استان‌ها واگذار شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل مرکز رصد عدالت در شورای نگهبان، گفت: اگر قوانین عادلانه و قاضی نیز براساس آن رای صادر کند هدف نهایی نظام اسلامی که عدالت و هدایت است محقق می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری با بیان این که با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده دستگاه قضا در مسیر رشد و تعالی قرار دارد، تصریح کرد: اما قطعا این به معنی بی‌نقص بودن نیست و تمام تلاش مجموعه دستگاه قضا استان در راستای خدمت صادقانه به مردم با هدف تقویت حس عدالت در جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha