• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402040603276
  • خبرنگار : 30057

انتقال دانش دانشگاهی به صنعت مهمترین ماموریت پارک‌های دانشگاهی

انتقال دانش دانشگاهی به صنعت مهمترین ماموریت پارک‌های دانشگاهی

رئیس پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به ترکیب شرکت‌های مستقر در این پارک، توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۵۵ شرکت دانش‌بنیان دارای محصولات فناورانه داریم و همین تعداد نیز شرکت بزرگ در این پارک مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر نادری‌منش در حاشیه بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران، گفت: در صورتی که شرکت‌های بزرگی چون اسنپ در پارک دانشگاه تربیت مدرس مستقر شود، می‌تواند گردش مالی پارک را به طور چشمگیری افزایش دهد.

وی ماهیت پارک‌های فناوری دانشگاهی را انتقال دانش دانشگاهی به صنعت دانست و ادامه داد: پارک‌های استانی و دانشگاهی باید زمینه را برای جذب شرکت‌های بزرگ فراهم کنند، ولی نوع رویکردها با عدد و رقم‌های گردش مالی پارک‌ها همخوانی ندارد.

نادری‌منش خاطر نشان کرد: اگر یک شرک بزرگ در یک پارک، ۶۰ درصد بودجه یک پارک را سبب می‌شود، نمی‌توان گفت آن پارک گردش مالی بالایی دارد.

رئیس پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: فرق پارک‌های دانشگاهی با پارک‌های استانی در این است که پارک‌های دانشگاهی باید به دنبال توانمندسازی دانشجویان از طریق ایجاد هسته‌های نوپا و حمایت از آنها از مرحله پیش‌رشد تا رشد باشند.

وی با بیان اینکه پارک‌های دانشگاهی بر توسعه دانش و فناوری متمرکز هستند، ادامه داد: پارک‌های دانشگاهی پلتفرمی از دانشگاه به سمت صنعت هستند.

به گفته نادری‌منش، از آنجایی که صنعت، کشش لازم برای جذب فناوری ندارد، این وظیفه پارک‌های دانشگاهی است که در این زمینه اقدام کنند.

وی با اشاره به ترکیب شرکت‌های مستقر در این پارک، توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۵۵ شرکت دانش‌بنیان دارای محصولات فناورانه داریم و همین تعداد نیز شرکت بزرگ در این پارک مشغول به فعالیت هستند.

نادری‌منش پیش‌رشد، رشد یافته و بزرگ را از تقسیم‌بندی‌های شرکت‌ها در پارک دانشگاه تربیت مدرس دانست و ادامه داد: بیشترین تعداد شرکت‌های مستقر در این پارک در رده رشدیافته هستند.

رییس پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به برخی از دستاوردهای شرکت‌های مستقر در این پارک، گفت: یکی از شرکت‌های ما که از سوی یکی از اساتید این دانشگاه شکل گرفت، مطالعاتی در زمینه پروبیوتیک‌ها در غذای دام و طیور داشته و در سال گذشته به‌عنوان یکی از ۱۰ شرکت برتر کشور معرفی شد. گردش مالی این شرکت در سال گذشته چند ده میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از ۴ تیر ماه آغاز به کار کرده و تا ۷ تیرماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha