• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402040603312
  • منبع : نمایندگی سمنان

بهره برداری از ۲ واحد صنعتی در ایوانکی و سمنان

بهره برداری از ۲ واحد صنعتی در ایوانکی و سمنان

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از افتتاح و بهره برداری از دو واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۲۳۵ میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی ایوانکی و سمنان با حضور معاون وزیر صمت و در ششمین روز از دهه تولید و تجارت خبر داد.

محمدرضا باقری ۶ تیرماه با اعلام این خبر افزود: الیاف ارغوان گستر سپید در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع واقع در شهرک صنعتی ایوانکی با سرمایه‌گذاری ۶۴۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید هشت هزار تُن الیاف استیپل پلی استر زمینه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت روغن موتور رهروان کومش در زمینی به مساحت حدود ۱۳ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان مستقر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: این واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۴۹ هزار تن انواع روغن پایه، موتور و دنده تصفیه مجدد برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی ایوانکی دارای ۶۷۱ هکتار مساحت است که ۳۳۰ هکتار آن زمین صنعتی و ۳۱۹ هکتار آن دارای سند تفکیکی است ادامه داد: این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۸۴۶ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۳۲۷ هکتار در آن منعقد شده است.

وی افزود: ۴۴۷ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۷۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال برای ۹ هزار و ۱۴۲ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از شهرک صنعتی سمنان به عنوان شهرکی بزرگ نام برد و گفت: شهرک صنعتی سمنان دارای ۲ هزار و ۳۹ هکتار مساحت است که ۹۵۲ هکتار آن زمین صنعتی و یک هزار ۶۷۷ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

باقری افزود: این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و  ۹۸۴ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۸۵۵ هکتار در آن منعقد شده است.

وی اضافه کرد: ۴۶۹ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۵۰ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال برای ۱۳ هزار و ۴۶۶ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان سمنان ضمن افتتاح دو واحد تولیدی، از دو واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی ایوانکی و گرمسار بازدید کرد.

همچینین، وی در آیین تجلیل از کارآفرینان صنعت و معدن استان سمنان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی حضور یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha