• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402040603410
  • خبرنگار : 71572

چرا سقف بودجه نمایندگان ایران در آسیا ۴۰۰ میلیارد شد؟

چرا سقف بودجه نمایندگان ایران در آسیا ۴۰۰ میلیارد شد؟

با وجود توضیحاتی که راجع به بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا داده شد اما با بررسی دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌ها به نظر می‌رسد که این دستورالعمل در مورد پرسپولیس، سپاهان، نساجی و تراکتور اجرا نشده است.

به گزارش ایسنا، پس از پایان جلسه دیروز (دوشنبه) هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص شد که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا (پرسپولیس، سپاهان، نساجی و تراکتور) می‌توانند تا سقف ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه‌شان را ببندند که این موضوع با واکنش‌های مختلفی همراه بود.

بیشتر بخوانید

حداکثر بودجه باشگاه‌های لیگ برتری چقدر است؟

این واکنش‌ها اغلب منفی بود و در انتقاد به عملکرد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال رخ داد چرا که اهالی فوتبال معتقدند که اجرای دستورالعمل سقف بودجه خیلی زود با شکست مواجه شده و مدیران فوتبال ایران در همین ابتدای کار دستورالعمل خودشان را زیر پا گذاشتند.

پیش از این و براساس دستورالعمل منتشر شده، حداکثر بودجه باشگاه‌های لیگ برتری ۳۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند به این سقف برسند؛ اما حالا این سقف بودجه به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

در همین راستا منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در توضیح افزایش سقف بودجه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد که دستورالعمل اعلامی زیرپا گذاشته نشده چرا که آن دستورالعمل مربوط به اصل قراردادهای اعضای باشگاه بوده است. او در ادامه با اشاره به تعیین سقف برای میزان آپشن قراردادها گفت: باشگاه‌ها تا ۲۰ درصد اصل قراردادهای‌شان می‌توانستند برای آپشن‌ها در نظر بگیرند. جمع آپشن‌ها با اصل قرارداد به حدود ۳۹۵ تا ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، در نتیجه عدد ۴۰۰ میلیارد تومان جدید نیست.

اشاره قنبرزاده به بخشی از آیین‌نامه جدید نقل و انتقالاتی است که در آن آمده است: "در تعهدات مالی باشگاه، جمع میزان مزایا و آپشن‌های مندرج در قرارداد، نمی‌تواند بیش از بیست درصد مبلغ پایه قرارداد یک فصل در نظر گرفته شود." در نتیجه باتوجه به توضیحات منصور قنبرزاده، سقف بودجه پرسپولیس، سپاهان، نساجی و تراکتور در لیگ بیست و سوم ۳۹۰ میلیارد تومان (با احتساب آپشن قراردادها) است و ۴۰۰ میلیارد تومان رقم دقیق نیست.

چرا سقف بودجه نمایندگان ایران در آسیا ۴۰۰ میلیارد شد؟

البته با وجود اظهارات قنبرزاده باید به این نکته هم اشاره کرد که عنوان دستورالعمل سقف بودجه "دستورالعمل سقف بودجه مجاز باشگاه‌ها برای حقوق و دستمزد و مزایای بازیکنان و کادر فنی و سایر افراد حاضر در مسابقات ۰۳-۱۴۰۲" است. علاوه بر این در پاراگراف دوم دستورالعمل آمده است "جمع قرارداد، مزایا و آپشن‌های مندرج در آن به انضمام وجوه قید شده در الحاقیه‌ها و متمم‌های بعدی از سقف مذکور تجاوز ننماید." پس می‌توان برداشت کرد که رقم ۳۲۵ میلیارد تومان شامل آپشن‌ها و متمم‌ها هم می‌شود و در نتیجه دستورالعمل در مورد چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا رعایت نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha