• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402040603598
  • خبرنگار : 50181

استاندار کرمانشاه:

امکانات مرز "شوشمی" ارتقاء می‌یابد/ پیگیر بازگشایی مرز "سازان" هستیم

امکانات مرز "شوشمی" ارتقاء می‌یابد/ پیگیر بازگشایی مرز "سازان" هستیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز شوشمی برای تردد مسافر، گفت: گام به گام امکانات و ارائه خدمات در این مرز را بیشتر خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محمدطیب صحرایی، امروز (ششم تیر) در آیین گشایش مرز شوشمی برای تردد مسافر، این کار را اقدامی سازنده دانست که خیرات و برکات آن متوجه مردم هر دو منطقه ایران و عراق خواهد بود.

استاندار کرمانشاه برکت اول این بازگشایی را پررنگ شدن دوستی و تعاملات اجتماعی بین دو طرف اعلام و خاطرنشان کرد: مردم دو منطقه قرابت و خویشاوندی دارند، اما سال‌ها بدخواهان مانع رفت و آمد دو طرف شدند و اکنون با پیوستن داعش و صدام به زباله‌دان تاریخ دوباره تعاملات از سر گرفته شد.

صحرایی اظهار کرد: اکنون به برکت جمهوری اسلامی ایران آرامش و امنیت به عنوان بهترین نعمت برای مردم این منطقه برقرار شده است.

وی گشایشات اقتصادی، گردشگری و تجاری را نیز از دیگر مزایای بازگشایی مرز شوشمی برای تردد مسافر عنوان و اظهار کرد: امیدواریم مردم ایران و عراق از برکات این بازگشایی بهره‌مند شوند.

استاندار کرمانشاه از سازه‌ای که اکنون برای پایانه مرز شوشمی تدارک دیده شده نیز یاد کرد که به صورت موقت و جهادی ظرف مدت یک ماه فراهم شد و گفت: در گام دوم بنا داریم به زودی سازه‌های دائمی را برای بلندمدت ایجاد کنیم.

صحرایی تاکید کرد: گام به گام امکانات و ارائه خدمات در این مرز را افزایش خواهیم داد.

وی ساعت کنونی فعالیت مرز شوشمی را ساعت اداری اعلام کرد که به تناسب افزایش فعالیت مرز، ساعت کاری آن نیز افزایش خواهد یافت.

استاندار کرمانشاه همچنین از پیگیری برای بازگشایی مرز «سازان» نیز بین کرمانشاه و طرف عراقی خبر داد.

آرش لهونی نماینده پاوه و اورامانات در مجلس نیز از قدمت فرهنگ و تمدن مردم این منطقه یاد کرد و گفت: قدمت مرز شوشمی نزدیک به یک قرن بوده و البته قبل از استقرار گمرک در این مرز نیز مردم همچنان سابقه تعاملات تجاری و اجتماعی داشتند.

لهونی بازگشایی مرز شوشمی برای تردد مسافر را مطالبه ۴۰، ۵۰ ساله مردم منطقه دانست که موجب رضایت مردم هر دو طرف ایران و عراق را فراهم خواهد کرد.

وی از پیگیری فراوانی که برای بازگشایی این مرز صورت گرفته یاد کرد و افزود: بالاخره این موضوع در نهایت در دولت سیزدهم محقق شد.

مرز شوشمی تا پاوه ۴۵ کیلومتر و تا حلبچه عراق ۳۵ کیلومتر فاصله دارد. 

پیش از این تنها حمل و نقل کالا از این مرز صورت می‌گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha