• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402040603637
  • خبرنگار : 71461

از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی صورت گرفت؛

تشریح ویژه برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت

تشریح ویژه برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت به ویژه برنامه‌های ایام دهه امامت و ولایت پرداخت و جهاد تبیین در امر غدیر را مهم‌ترین سیاست این ستاد در ایام جشن غدیر قلمداد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی - رییس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت و گرامیداشت عید سعید غدیرخم- امروز سه‌شنبه(۶تیرماه) طی نشست خبری که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت موضوع حج که در حال برقراری است، اظهار کرد: عید قربان هم برای حجاج و هم سایر مسلمانان جهان دارای اهمیت و دارای اعمالی است که باید به این عید مهم اهمیت داده و به فقرا توجه کنیم.

وی سپس با اشاره به عید غدیر ادامه داد: عید غدیر تدوام‌ نهضت نبوی است، هر انقلابی که در حهان ره می‌دهد به دنبال این است که اندیشه‌ای که پشت یک انقلاب است پس‌ از مرگ او نیز ادامه بیابد، بعثت پیامبر اکرم(ص) و رسالت ایشان نیز زمانی کامل شد که تلاش‌های خود را به خضرت علی(ع) منتقل کرد.

تقوی با طرح این سوال که چرا باید غدیر را مهم شمارد، تصریح کرد: غدیر نتیجه تلاش‌های ۱۲۴هزار پیغمبر را به ثمر می‌نشاند و امیرالمومنین(ع) از این رو با عنوان ولی خدا انتخاب شد تا مسیر انبیاء ادامه پیدا کند.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی ما با وجود ولی‌فقیه ریشه در غدیر دارد، پس غدیر مستند انقلاب و رهبری انقلاب ما است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های ما تببین غدیر در همین جشن‌های غدیر است، همچنین در برنامه‌ریزی‌های ستاد غدیر به دنبال جهاد تبیین به شکل مردمی بودیم، امیرالمومنین(ع) برای مردم بود از این رو سیاست ما برگژاری تمام اتفاقات توسط خود مردم است. ستاد هم برای نظم دادن و حل کردن مشکلات پیش‌رو مردم است.

تقوی بیان کرد: مردمی کردن جشن‌های غدیر به این‌معنا است که مردم در صحنه حضور پیدا کرده و کاری که رسول‌الله(ع) در غدیر انجام داده را مجددا تبیین کنیم.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت بیان کرد: سیاست ما براین بوده است که مردم و دستگاه‌ها از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند، هم دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی و هم نهادهای مردمی ظرفیت‌های خوبی دارند که می‌توانند با یکدیگر به اشتراک بگذارند. 

وی ابراز کرد: ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم، زیرا تلاش رسانه است که پیام غدیر و تلاش‌های این ستاد را به پهنه ایران و خارج از کشور می‌رساند، در مورد غدیر یک بخش فکری و بیان آرمان‌های غدیر و یک بخش هم برگزاری جشن‌های غدیر است که در هر دو رسانه می‌تواند بازوی ستاد دهه امامت و ولایت باشد.

تقوی به تشریح برخی از برنامه‌های این‌ ستاد در دهه امامت و ولایت پرداخت و گفت: در ستاد مرکزی؛ استان‌ها از منظر برپایی برنامه‌ها محدود نشده‌اند، برنامه‌ها نیز با محوریت موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی طرح‌ریزی شده است که می‌توان به آزادسازی زندانیان، اطعام یتیمان و سایر خانواده‌های هدف، ساخت مستند، فیلم کوتاه، رونمایی از کتاب‌هایی با مضامین غدیر، تقدیر از شهدا و جانبازان و خانواده‌های سادات، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، جشن‌ دختران انقلاب، برپایی جشن ‌در ۱۱۰ مسجد، مراکز استان‌ها و حسینیه‌ها، ترویج فرهنگ اطعام در روز غدیر و … اشاره کرد.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت ساعت ۲۱ شب غدیر در میادین اصلی شهر تهران مراسم جشن برپا خواهد شد، جشن ده کیلومتری غدیر هم با دو هزار موکب فرهنگی و پذیرایی تهران و پنج استان برگزار خواهد شد.

به گفته وی برگزاری ویژه برنامه‌هایی در امامزادگان و بقاع متبرکه در سراسر کشور جزو دیگر برنامه‌های این ستاد خواهد بود.

وی ادامه داد: کاروان شادی در شهر مقدس قم با شعار «ایمان به غدیر؛ امید به ظهور» از حرم حضرت معصومه(س) تا  مسجد جمکران برگزار خواهد شد. از روز عرفه تا فردای روز مباهله در قم جشن برپا خواهد بود. همایش فرزندان غدیر هم با حضور میهمانان داخلی و خارجی در این شهر برگزار می‌شود.

تقوی گفت: ۳۰هزار مبلغ آقا و خانم و کارشناسان حوزه سایبری حوزه‌های علمیه در این ایام به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت بیان کرد: ویژه‌ برنامه‌ای هم برای میلاد امام هادی(ع) در بوشهر خواهیم داشت، همچنین گروه سرودی هم به تعداد ۱۴۳۴ نفر براساس تاریخ غدیر در سراسر کشور اجرا خواهند داشت.

به گفته وی با همکاری وزارت‌ امورخارجه، جامعه‌المصطفی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جشن‌هایی در خارج از کشور به مناسبت غدیر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha