• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402040603699
  • خبرنگار : 71594

منتظری: سرانه فرهنگی هر ایرانی در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد

منتظری: سرانه فرهنگی هر ایرانی در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه جدی به سرانه فرهنگی برای هر ایرانی در برنامه هفتم توسعه شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا منتظری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن بیان نکاتی در باب اقتصاد و فرهنگ گفت: گاهی دست ها را به علامت خطاپنداری بالا می بریم و به آینده ارجاع می دهیم که حل خواهد شد. این پاسخ تکراری و متکی بر روش گفتاردرمانی به تدریج جایگاه نماینده و مجلس را تنزل می دهد، نارضایتی ها را فزونی می بخشد و سرمایه اجتماعی را کاهش می دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: در این شرایط نیاز است بر اساس وظیفه ملی زمینه هم اندیشی تقریبی را در مجلس با حضور دولت و صاحب نظران اقتصادی دانشگاه و بخش خصوصی فراهم آوریم. اگر چنین شود نمادی از وفاق ملی و زمینه انتخاب احسن اندیشه ها را فراهم می کند.

منتظری در ادامه در رابطه با مظلومیت حوزه فرهنگ گفت: متأسفانه همیشه در مباحث نظری از اهمیت فرهنگ سخن می گوییم ولی در مقام عمل مظلوم است به گونه ای که مقام معظم رهبری نیز بر مظلومیت آن تأکید می کند.

وی در رابطه با برنامه ریزی برای فرهنگ در برنامه هفتم عنوان کرد: باید مسئولین و متولیان با نگاهی به پیشینه درخشان تمدنی این سرزمین دریابند وضعیت نسبی ایران در مقیاس جهانی، فرهنگ است نه اقتصاد و باید این مزیت را قدر بدانیم تا بر صدر بنشینیم.

نماینده مردم گرگان افزود: نکته بعدی ضرورت تغییر نگاه مسئولان و متولیان به فرهنگ است، چرا که باید این ضرورت را بدانیم که فرهنگ تقدم بر همه امور دارد و به نقش بی بدیل فرهنگ در گونه های مختلف پیشرفت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی واقف باشیم، چراکه بین نوع نگاه مسئولان و باز شدن چتر حمایت فرهنگ بر سر اصحاب فرهنگ رابطه معناداری وجود دارد. همچنین در برنامه هفتم نیاز است تمام بخش های فرهنگ چشم انداز داشته باشند.

منتظری با بیان اینکه در حوزه فرهنگ دچار روزمرگی هستیم، تأکید کرد: باید نمایش، سینما، موسیقی و نشر کشور چشم انداز داشته باشد و هدف آن تعریف شده باشد. اگر اینگونه باشد فرهنگ دستخوش سلیقه ها نخواهد  شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی در پایان خواستار توجه جدی به سرانه فرهنگی برای هر ایرانی در برنامه هفتم توسعه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha