• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040603777
  • خبرنگار : 50093

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

کتاب «تشکیلات بهشتی» می‌تواند به درک صحیحی از فعالیت‌های انقلابی کمک کند

کتاب «تشکیلات بهشتی» می‌تواند به درک صحیحی از فعالیت‌های انقلابی کمک کند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: نقطه عطف و ارزشمند تفکر و نظام تشکیلاتی، هدایت انسان به سوی بهشت و رستگاری او است. قطعا خروجی کتاب تشکیلات بهشتی می‌تواند به درک صحیحی از کار تشکیلاتی و انقلابی به سبک شهید بهشتی کمک کند.

حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر سبزیان امروز، ۶ تیر ماه، در آیین معرفی، نقد و بررسی کتاب تشکیلات بهشتی اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری آیین معرفی کتابی ارزشمند از نویسنده جوانی هستیم که روزگار شهید بهشتی را لمس نکرده است. محسن ذوالفقاری به واسطه علاقه شخصی به حوزه تشکیلات شهید بهشتی و احساس وظیفه در خصوص نشر آن، درصدد چاپ و نشر این کتاب برآمده است.

وی با بیان اینکه دین اسلام دینی چندبعدی است، گفت: اسلام دارای وجه بسیار مهمی همچون بعد تشکیلاتی است. نقطه عطف و ارزشمند تفکر و نظام تشکیلاتی، هدایت انسان به سوی بهشت و رستگاری او است. قطعا خروجی این کتاب می‌تواند به درک صحیحی از کار تشکیلاتی و انقلابی به سبک شهید بهشتی کمک کند.

سبزیان تاکید کرد: امروز احزاب و گروه‌ها مطابق نظریه مقام معظم رهبری نیازمند یادگیری فنون کار تشکیلاتی هستند. این کتاب می‌تواند این نیاز اساسی را برطرف کند.

کتاب «تشکیلات بهشتی» می‌تواند به درک صحیحی از فعالیت‌های انقلابی کمک کند

حجت‌الاسلام‌ سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه جلسه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت دکتر بهشتی گفت: امروز سالروز شهادت کسانی را گرامی می‌داریم که جان خود را برای اعتلاء اسلام و سربلندی مسلمانان از دست دادند. از محسن ذوالفقاری، نویسنده جوان و زمان‌شناس کتاب تشکیلات بهشتی تشکر می‌کنم که دغدغه‌مندانه به حوزه تشکیلات اسلامی نگاه کرد.

سلطانی افزود: شهدای ما به ویژه شهدای انقلاب و محراب، سرمایه‌های اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند؛ عزیزانی که با تحمل بسیاری از سختی‌ها اعم از شکنجه، تبعید، خفقان و... این انقلاب را به بار نشاندند. امروز وظیفه ماست که به منظور ادامه راه آن‌ها، نسبت به نشر آداب، برنامه و سیره این افراد همت گماریم.

وی گفت: امیدوارم با اجرای این قبیل برنامه‌ها بتوانیم اداء دینی به ساحت شهدای نظام و ۱۷ هزار شهید ترور داشته باشیم. هنگامی‌ که در هفت تیر ماه ۱۳۶۰ ترور شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به دست منافقین انجام شد، همه اقشار جامعه از مخالف تا موافق، نگران حال دکتر بهشتی بودند که این نشان از مظلومیت و محبوبیت ایشان داشت.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) نیز پس از شهادت دکتر بهشتی فرمود «آنچه که شهادت ایشان در مقابل آن ناچیز است و بابت آن تاسف می‌خورم، مظلومیت ایشان بود». امیدوارم این برنامه بتواند از مظلومیت ایشان به صورت کامل و جامع دفاع کند.

محسن ذوالفقاری، نویسنده کتاب تشکیلات بهشتی هم در خصوص انگیزه نگارش این کتاب گفت: داستان تولد کتاب به سال‌های دوم و سوم دانشگاه من بازمی‌گردد. هنگامی‌ که قصد شروع برخی از فعالیت‌های فرهنگی را در مساجد شهرک غرب تهران داشتم، از یکی از فعالان فرهنگی درخواست کمک کردم و او شرط یاری خود را خوانش کتاب «حزب جمهوری اسلامی» اثر دکتر بهشتی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت آثار شهید بهشتی برای شروع و انجام فعالیت‌های تشکیلاتی یک منبع و مرجع بسیار قوی و موثر محسوب می‌شوند. تجربه خوانش آثار شهید بهشتی، استفاده از آن‌ها در محافل و تشویق دوستانم انگیزه اصلی نگارش این کتاب شد.

ذوالفقاری تاکید کرد: نقطه قوت کتاب تشکیلات بهشتی در این است که همه مطالب آن برگرفته از سخنان شهید بهشتی است.

وی با اشاره به چاپ جدید کتاب بیان کرد: در ویراست جدید کتاب، بسیاری از نظریه‌ها و سخنان شهید بهشتی گنجانده شده که در هیچ کتابی دیده نمی‌شود و به واسطه اسناد و مدارک به آن دست پیدا کرده‌ام.

کتاب «تشکیلات بهشتی» می‌تواند به درک صحیحی از فعالیت‌های انقلابی کمک کند

کتاب تشکیلات بهشتی: نظرات تشکیلاتی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی اثر محسن ذوالفقاری در سال ۱۴۰۰ توسط نشر معارف در ۲۸۰ صفحه به چاپ رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha