• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040603930
  • خبرنگار : 50082

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم:

پردیس علم و فناوری سبزوار ظرفیت‌های دانش‌بنیان را شتاب می‌بخشد

پردیس علم و فناوری سبزوار ظرفیت‌های دانش‌بنیان را شتاب می‌بخشد

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پردیس علم و فناوری سبزوار ظرفیت‌های دانش‌بنیان را شتاب می‌بخشد.

دکتر امید رضایی‌فر روز سه‌شنبه، ۶ تیر، در نشست با اعضای شورای پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به دریافت مجوز راه‌اندازی پردیس علم و فناوری این شهرستان اظهار کرد: راه‌اندازی این پردیس محور توسعه فناوری و شتاب‌بخش ظرفیت‌های دانش‌بنیان در غرب خراسان رضوی است.

وی افزود: پیشتر اتصال بین دانشگاه و صنعت از زاویه صنایع پیشرفته دیده می‌شد اما امروز پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری به عنوان حلقه واسط این اتصال، وظیفه تولید فناوری را بر عهده دارند.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه‌های مختلف این معاونت در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: طرح دستیار فناوری یکی از برنامه‌های جدی این معاونت است که با حمایت مالی وزارت علوم و محوریت کارآموزی دانشجویان در شرکت‌های فناور در حال اجراست.

رضایی‌فر افزود: پارسال ۲۴ هزار نفر در طرح دستیار فناوری ثبت‌ نام کردند که پس از بررسی‌ها ۲۲۰۰ نفرشان تأیید و در شرکت‌های فناور مشغول به گذراندن دوره شدند که از این میان ۵۰۰ نفر پس از پایان دوره جذب مجموعه‌های دانش‌بنیان شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌ها نیز گفت: هدف از اجرای این طرح استعدادیابی در فضاهای دانشجویی است. در این طرح هر دانشجو می‌تواند از یکسری تسهیلات برای کارآفرینی بهره‌مند شود.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها ایجاد مراکز نوآوری و فناوری در دانشکده‌ها را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند چراکه راه‌اندازی مراکز نوآوری در دانشکده‌ها فرصت مناسبی است که دانشجویان را در کنار فعالیت‌های آموزشی با گفتمان و ادبیات فناوری آشنا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha