• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040704063
  • خبرنگار : 50039

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن خبر داد:

آغاز پاروزنی قایقران جانباز از «بندرترکمن» تا «بندرآستارا»

آغاز پاروزنی قایقران جانباز از «بندرترکمن» تا «بندرآستارا»

ایسنا/گلستان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن از آغاز پاروزنی یک جانباز جنگ تحمیلی در دریای خزر از بندرترکمن تا بندرآستارا با شعار نمادین برای حفظ محیط زیست خبر داد.

علی بیانی شامگاه سه‌شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۲ پس از بدرقه «عمران پورعسگرپرست» در بندرترکمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از پیشکسوتان گیلانی رشته ورزشی قایقرانی و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس با هدف بزرگداشت سوم خرداد «سالروز فتح خرمشهر» و با شعار «ساحل سبز، محیط زیست پایدار» و همچنین اشاعه فرهنگ محیط زیست، برنامه پاروزنی عرض ساحل بزرگترین دریاچه جهان «خزر» را از بندرترکمن در استان گلستان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این ورزشکار در تلاش است بر اساس برنامه از پیش تدوین شده و با مساعدت فرمانداری بندرترکمن و دستگاه متولی ورزش و جوانان، هیأت قایقرانی استان گلستان، دریابانی، هلال احمر، حفاظت منابع شیلات آشوراده و محیط زیست شهرستان بندرترکمن نوار ساحلی دریای خزر در کرانه‌های جنوبی این اکوسیستم ارزشمند را با هدف اشاعه فرهنگ محیط زیست، پارو بزند، خاطرنشان کرد: این برنامه به دلایل مختلف از جمله نامساعد بودن شرایط جوی با اندکی تأخیر در راستای بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن با اشاره به اینکه فاصله بخش شرقی خزر در بندرترکمن تا بخش غربی آن در بندرآستارا با توجه به تغییر مسیر در شرایط مختلف جوی حدود ۶۷۰ تا ۷۰۰ کیلومتر مسافت دارد، ادامه داد: دست اندرکاران برگزاری این برنامه تلاش می‌کنند تا کار خود را طبق جدول زمان‌بندی در مدت ۲۰ روز به پایان برسانند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در صورت مساعد بودن هوا روزانه ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر از پهنه آبی خزر طی خواهد شد، افزود: همزمان با اجرای این فعالیت ورزشی برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی بیشتر مقوله محیط زیست در شهرهای ساحلی در دستور کار قرار دارد و شعار «ساحل پاک، محیط زیست پایدار» به همه هموطنان معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در ابتدای مراسم یک بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه، توسط این فرد علاقه‌مند به محیط زیست در نوار ساحلی بندرترکمن رهاسازی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha