• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402040704234
  • خبرنگار : 71454

فروش رکوردشکن پرتره‌ای از یک زن ناشناس

فروش رکوردشکن پرتره‌ای از یک زن ناشناس
عکس تزیینی است

نقاشی «بانویی با بادبزن» اثر «گوستاو کلیمت» با فروش ۸۵ میلیون پوندی در یک حراجی، رکورد فروش آثار هنری در اروپا را شکست.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «بانویی با بادبزن» آخرین اثر «گوستاو کلیمت» نقاش معروف اتریشی به قیمت ۸۵.۳ میلیون پوند (بیش از ۱۰۸ میلیون دلار) در حراجی ساتبیز لندن فروخته شد و تبدیل به ارزشمندترین اثر هنری فروخته شده در حراجی در اروپا شد.

آخرین شاهکار این نقاش اتریشی در اولین حضورش در بازار پس از ۲۹ سال، فراتر از برآورد اولیه ۶۵ میلیون پوندی فروخت تا رکورد جدیدی را برای این هنرمند به ثبت رساند.

پس از یک رقابت ۱۰ دقیقه‌ای میان چهار شرکت‌کننده در این حراجی، این نقاشی در نهایت به مجموعه‌دار هنگ‌کنگی «پتی وانگ» فروخته شد. این نقاشی آخرین بار در سال ۱۹۹۴ در حراجی ساتبیز نیویورک به قیمت ۱۱.۶ میلیون دلار فروخته شد.

قیمت نهایی ۸۵.۳ میلیون پوندی (۱۰۸ میلیون دلار، ۹۹.۲ میلیون یورو) این نقاشی از ۶۵ میلیون پوندی که برای مجسمه «مرد متحرک I» اثر «آلبرتو جاکومتی» در سال ۲۰۱۰ در ساتبیز لندن کسب شد، فراتر رفت و رکورد جدیدی در تاریخ فروش آثار هنری در حراجی‌های اروپا ثبت کرد.

«هلنا نیومن» رئیس حراجی ساتبیز اروپا و رئیس هنر امپرسیونیستی و مدرن در سراسر جهان در این زمینه گفت: «نقاشی "بانویی با بادبزن" آخرین پرتره ای است که گوستاو کلیمت قبل از مرگ نابهنگام خود خلق کرد، زمانی که هنوز در دوران اوج هنری خود بود و برخی از موفق‌ترین و تجربی‌ترین آثار خود را خلق کرد.

این نقاشی که پرتره‌ای از زنی ناشناس است، در زمان مرگ نابهنگام این هنرمند در سال ۱۹۱۸، در سن ۵۵ سالگی، در دوران شکوفایی هنری خود، هنوز روی سه پایه‌ای در استودیوی کلیمت ایستاده بود. این هنرمند اتریشی در آثارش عمدتا از نقوش چینی با استفاده از ققنوس و شکوفه‌های نیلوفر آبی استفاده می کرد، در حالی که صاف کردن پس زمینه و کنار هم قرار دادن الگوها نشان دهنده علاقه او به چاپ های چوبی ژاپنی بود.

رکورد قبلی فروش آثار «گوستار کلیمت» ۱۰۴.۶ میلیون دلار برای نقاشی «جنگل توس» بود که سال گذشته در نیویورک فروخته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha