• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402040704300
  • خبرنگار : 71461

تشریح جزئیات برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر 

تشریح جزئیات برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر 

سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با اعلام جزئیات برگزاری این مراسم گفت: جشن ۱۰ کیلومتری غدیر کاملا مردمی است و ما سعی کرده‌ایم با برپایی موکب‌های فرهنگی؛ مردم و به ویژه کودکان را بیشتر با مفهوم غدیر آشنا کنیم. 

به گزارش ایسنا، ساسان زارع -سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر- با تبریک اعیاد پیش رو اظهار کرد: جشن غدیر به میزبانی ۱۳۰۰ موکب مردمی در حد فاصل میدان آزادی تا میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود. 

وی گفت: فرق این جشن با سایر مراسم‌ها این است که این جشن کاملا مردمی و تجمع نیست بلکه شرکت کنندگان در حال پیاده روی از هر مسیری که حرکت کنند می‌توانند در این جشن شرکت کنند و از کلیه خدمات و موکب‌ها بهره ببرند. موکب‌ها در فواصل مشخص به تمام شرکت کنندگان خدمات ارائه می‌دهند. 

سخنگوی ستاد اجرایی جشن ۱۰ کیلومتری غدیر تاکید کرد: یکی از اعمال روز عید غدیر که خیلی بر آن تاکید شده است اطعام غدیر است بر همین اساس خیلی از موکب‌ها درگیر این موضوع هستند و سعی کرده‌ایم پذیرایی از شرکت کنندگان در جشن را به نحو احسن داشته باشیم بر همین اساس در حدود ۲۰۰ موکب فقط شربت خانه داریم. 

وی گفت: همچنین موکب‌های فرهنگی مانند گروه سرود، نقاشی و بازی برای کودکان را در موکب‌ها داریم. درصدد هستیم که شهربازی ۱۰ کیلومتری را در این مسیر برپا کنیم. چون میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی خط «بی آرتی» داریم می‌توانیم از این مسیر برای کودکان بهره ببریم. استیج‌هایی در میدان امام حسین(ع)، میدان فرودسی و میدان انقلاب و چهارراه بهبودی داریم برای ویژه برنامه‌ها داریم.

زارع ادامه داد: جشن 10 کیلومتری غدیر رسما از ساعت ۱۸ آغاز می شود و تا سا عت ۲۲ ادامه خواهد داشت. از شنبه پویش اجتماعی به عشق علی(ع) را در فضای مجازی داریم. یکی دیگر از برنامه‌های این روز پویش هدیه به کودکان مناطق محروم است؛ بر همین اساس کودکان اسباب بازی‌های خود را به همراه می‌آورند تا جمع‌آوری شود و با هماهنگی انجام شده در اختیار کودکان مناطق محروم قرار بدهیم. 

وی گفت: عظمت این اتفاق به قدری زیاد است که ما فقط در موکب ها ۵۰ هزار خادم داریم. سال گذشته طی فراخوانی که برای مشارکت مردمی داشتیم ۱۴۸ هزار نفر بانی شدند و امسال هم مردم می‌توانند برای شرکت در این جشن بزرگ عدد ۲ را به سامانه ۳۰۰۲۱۲ ارسال کنند و در این جشن مردمی شرکت کنند. 
 
سخنگویی ستاد اجرایی جشن ۱۰ کیلومتری غدیر یاد آور شد: از شنبه اطلاع رسانی ترافیکی را خواهیم داشت. سال گذشته طبق اعلام پلیس راهور در حدود سه میلیون نفر در این جشن شرکت کردند و پیش‌بینی ما این است که امسال در حدود ۴ میلیون نفر در این مراسم شرکت کنند و این جشن کاملا مردمی و خانوادگی است. برهمین اساس موکب‌های مشاوره را نیز داریم. 

وی خاطرنشان کرد: ما تمام تلاشمان این است که کودکان بتوانند خیلی از این مراسم بهره ببرند بر همین اساس در حدود یک میلیون نسخه کتاب با موضوع غدیر چاپ شده است که در آن شعر، داستان و نقاشی با موضوع غدیر داریم تا کودکان بیشتر با مفهوم غدیر آشنا شوند.

زارع در پایان افزود: این جشن امسال در ۱۷ استان با عنوان جشن کیلومتری برگزار می‌شود و درصدد هستیم این جشن را در سال‌های آینده در سایر کشورها نیز برگزار کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha