• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402040704314
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اعلام کرد

پرداخت ۱۳ میلیارد تومان زکات/ برپایی ۱۹۰ پایگاه جمع آوری نذورات قربانی در خراسان شمالی

پرداخت ۱۳ میلیارد تومان زکات/ برپایی ۱۹۰ پایگاه جمع آوری نذورات قربانی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از برپایی ۱۹۰ پایگاه جمع آوری نذورات قربانی همزمان با عید قربان در سطح خراسان شمالی خبر داد.

مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: امسال نیز  ۱۲ دفتر کمیته امداد در شهرستان ها و ۱۷۸ مرکز نیکوکاری آماده جمع آوری نذورات و قربانی های هم استانی ها برای کمک به نیازمندان خواهند بود.

وی افزود: نیکوکاران می‌توانند با اهدای کمک نقدی یا در صورت تمایل اهدای بخشی از قربانی خود، در راستای کمک به مددجویان این نهاد اقدام کنند.

الهی راد ادامه داد: علاوه بر جمع‌آوری نذورات غیرنقدی افراد شامل گوسفند زنده و گوشت گرم، نذورات نقدی خیران و نیکوکاران استان از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* یا واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰  به دست نیازمندان خواهد رسید.

وی بیان کرد: سال گذشته نیکوکاران ۳ میلیارد و۸۹۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند و همچنین تعداد یک هزار و ۱۴۰ راس دام سبک و سنگین، ۲۴۷ راس دام توسط دفاتر امداد و ۴۲۱ کیلو گوشت قربانی نیز توسط مردم و خیرین به کمیته امداد تحویل و بین نیازمندان توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین از پرداخت ۱۳ میلیارد تومان زکات توسط کشاورزان این استان طی امسال خبر داد.

 الهی راد به ایسنا گفت: مردم استان در سال گذشته ۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند که ۹۲ درصد آن در همان محل پرداخت هزینه و مابقی صرف امور عام المنفعه شد.

وی گفت: در خراسان شمالی ۴۹۰ روستا مشمول پرداخت زکات هستند و ۱۴۰۰ عامل افتخاری با شورای زکات در خراسان شمالی همکاری می‌کنند.

الهی راد افزود: ۱۲۰ مبلغ در زمینه ترویج فرهنگ پرداخت زکات با شورای زکات همکاری دارند. 

این مقام مسئول ادامه داد: طی عید فطر امسال، ۱۸ میلیارد و ۶۴۷ میلیون و ۳۷۹ هزار ریال فطریه و کفارات مردم استان جمع آوری شد.

وی بیان کرد: از این میزان ۱۶ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال فطریه عام، یک میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۱۸۲ هزار ریال کفاره غیرعمد و مابقی سهم سادات و عمد است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مردم نوع دوست استان سال گذشته ۵۳ میلیارد ریال زکات فطره پرداخت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha