• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402040704380
  • خبرنگار : 50177

معاون آب و فاضلاب لرستان:

فاضلاب بهداشتی دورود دو ماه آینده از داخل رودخانه جمع می‌شود

فاضلاب بهداشتی دورود دو ماه آینده از داخل رودخانه جمع می‌شود
عکس تزئینی

ایسنا/لرستان معاون آب و فاضلاب لرستان گفت: فاضلاب بهداشتی شهر دورود ظرف دو ماه آینده از داخل رودخانه جمع می‌شود.

طاهر فلاح‌نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدمات شرکت آبفای لرستان تعطیل بردار نیست، افزود: معطل تامین اعتبار نمی‌مانیم، کارها را انجام می‌دهیم تا زمانیکه اعتبار تامین شود.

وی در ادامه با اشاره به فرسودگی شبکه‌های لوله‌کشی آب در لرستان، اظهار کرد: بین ۱۰ تا ۱۱ هزار کیلومتر شبکه دراستان داریم و تقریبا ۴۰ درصد آنها فرسوده است.

معاون آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: چنانچه برای بازسازی و نوسازی هر کیلومتر شبکه دو میلیارد تومان در نظر گرفته شود هشت همت(هزار میلیارد تومان) اعتبار نیاز است.

فلاح‌نژاد افزود: این رقم مورد نیاز اصلا با اعتباری که سالیانه به شرکت آبفا تخصیص داده می‌شود تناسب ندارد و قابل مقایسه نیست.

وی در خصوص همکاری شرکت آبفا با شهرداری‌های استان گفت: ابتدای هر سال بین شهرداری و شرکت آبفای لرستان قرارداد همکاری دو جانبه امضا می‌شود که این موضوعات در حوزه حفاری پروژه‌های عمرانی، جاری و اتفاقات است.

معاون آب و فاضلاب لرستان اضافه کرد: برای هر متر مربع طول هر شبکه قیمتی مشخص شده و در نهایت شهرداری و شرکت آبفا روی موضوعات تهاتر می‌کنند.

فلاح‌نژاد افزود: مسئول برگرداندن حفاری‌ها به حالت اولیه شهرداری است.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین آب فضای سبز یا توسط شهرداری و یا شرکت آبفا انجام می‌شود، تصریح کرد: با پرت زیادی در خصوص تامین آب فضای سبز در استان مواجه هستیم.

معاون آب و فاضلاب لرستان در ادامه به وضعیت فاضلاب شهرستان دورود اشاره کرد و با بیان اینکه شرکت آبفا به خاطر موضوعات فاضلاب شهری با چالش‌هایی مواجه است، گفت: به دلیل بالا بودن دبی آب‌های زیرزمینی در شهرستان دورود متاسفانه فاضلاب این شهر به صورت سنتی وارد رودخانه تیره می‌شد و این درحالی بود که رودخانه تیره با فاضله ده کیلومتری در مجاورت این شهر قرار داشت.

فلاح‌نژاد اظهار کرد: تا پایان دو ماه آینده فاضلاب بهداشتی شهر دورود از داخل رودخانه جمع می‌شود و به خارج از شهر انتقال داده خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تصفیه‌خانه شهرستان دورود به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هنوز اعتبارات ماده ۵۶ آن ینز محقق نشده اما تسهیلات ماده ۵۶ شهرستان کوهدشت از منابع غیردولتی تامین و امید می‌رود با همکاری همکاران آبفا بتوانیم درصد پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه را به حد معقولی برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha