• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402040704617
  • خبرنگار : 80001

ساخت یک شهر جدید در اصفهان

ساخت یک شهر جدید در اصفهان
پروژه نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان

شهر جدید شیخ بهایی به عنوان چهارمین شهر جدید استان اصفهان قرار است در ۲۵ کیلومتری شمال شهر اصفهان احداث شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۲۱ شهر جدید در کشور موجود، در حال احداث یا در مرحله مطالعه است. از این بین شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر در استان اصفهان قرار دارد و مقدمات ایجاد شهر جدید «شیخ بهایی» نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی شهر جدید بهارستان از شروع اقدامات مقدماتی برای ایجاد چهارمین شهر جدید در استان اصفهان خبر داده و گفته  است: ساخت شهر جدید شیخ بهایی در ۲۵ کیلومتری شمال شرق اصفهان در منطقه کمشچه است؛ ظرفیت فاز اول شهر جدید شیخ بهایی ۳۰ هزار واحد مسکونی است و سرریز متقاضی نهضت ملی مسکن شهرهای جدید بهارستان، فولاد شهر و همچنین اصفهان در این شهر جدید مستقر خواهند شد.

جعفری ادامه داد: با توجه به بالا بودن نیاز مسکن در اصفهان، تأمین این نیاز اساسی مردم در اولویت کارهای دولت قرار دارد و در شهر جدید بهارستان بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که باید زمین برای آنها پیش‌بینی شود.

بیشتر بخوانید

وی تاکید کرد: با توجه به رویکرد برای ارتقای کیفیت زندگی دیگر بدنبال مرتبه‌سازی نیستیم چرا که این شیوه با ذائقه فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد و با همین هدف نیز به دنبال احداث شهر جدید چهارم در استان اصفهان هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: اراده دولت بر این است تا جبران مافات کند و امیدواریم در توسعه زیر ساخت‌ها و نهضت ملی مسکن جهش قابل توجهی را داشته باشیم.

گفتنی است براساس مصوبات جلسه شورای مسکن استان اصفهان در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان بر ساخت ۳ شهرک و یک شهر جدید در این استان موافقت شد.

روز گذشته نیز مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری ۶۶۵ واحد مسکونی در استان اصفهان از احداث ۲۷ شهرک ساحلی در نوار ساحل جنوب کشور با هدف توسعه اقتصاد دریا محور خبر داده و گفته است: ۲۷ استان فاقد ساحل در دریای جنوب، معین چهار استان ساحلی جنوب کشور خواهند بود که شهرک ها را برای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری به مدیریت استان‌ها واگذار خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۰۷:۰۹

سلام وخداقوت لطفا در کنار این شهرجدید سازیها بفکر جاده واحداث اتوبان وبزرگراه باشید.ترافیک اصفهان والودگی هوا تمامش به دلیل نبود بزرگراه است

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۱۱:۵۷

چه فایده وقتی به فضای سبز اهمیت نمیدن مسکن مهرا انگار بیابونن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۹ ۰۹:۳۷

اتفاقا بهارستان مسکن مهرش جز بهترین مسکن مهرهاست خودم اونجا زندگی می کنم ، مسکن مهر فولادشهر خیلی بدتره هیچی نداره

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۱۲:۱۱

یا کدوم امکانات میخوان شهر جدید بسازن کدوم حمل ونقل کدوم مراکز بهداشتی و فرهنگی کدوم زیرساخت همین شهرهای فعلی هم کلی کمبود دارند و مردمش به سختی داخلش زندگی میکنن نمونش همین شهر بهارستان اصفهان

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۱۶:۱۳

به نظر شما احداث این شهر های جدید و آوردن روستاییان و عشایر و اسکان آنها در این شهرها جدید آبت به فکر ایجاد شغل برای آنها هستید ؟ اینها هیچکدام حرفه و شغل صنعتی ندارند و اگر تورم و بیکاری بوجود بیاد در این مملکت حتماً برای این مناطق ناامنی و ...بوجود می آید!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۹ ۰۲:۳۰

خدارا شکر بهارستان امکاناتش بسیار خوب است،.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۱۴:۳۰

چ فایده و ما همچنان بی آشیانه ایم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۹ ۰۲:۴۶

قیمت هرمترچنده یاحتمآ برا خودتون برنامه ریزی دارین

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۱۵:۵۶

اگه راست میگن به خود شهر رسیدگی کنند اتوبوس واحد کم ودیر به دیر میاد فقط اتوبوس دروازه شیراز هم زود میاد وهم تمیزوکولر داره واگه راست میگند آب زاینده رود را برگردونید

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۱۷:۵۱

کاش آقای وزیر که به اصفهان تشریف آوردن فکری هم به حال زمین‌های منطقه خورزوق اصفهان میکردن که سال 68 دولت پولشو از کارمندان ارگانهای مختلف گرفته و همچنان بلاتکلیف مانده و هیچ کسی هم پاسخگو نیس

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۱۸:۳۸

آره خوبه ما به عنوان مردم این مملکت خیلی خوشحالیم می‌دونیم این دفه دیگه صاحب خونه میشیم فقط جون مادرتون تکلیف میلیونها واحد مسکونی خالی که ماله دولت و بانک ها هستند را معلوم کنید تکلیف کل زمین های که دولت داخل شهر ها داره به خدا تکلیف اینا را معلوم کنن نیاز به شهر جدید نیست بعد از کجا آب و برق و گاز و ... میارن برا شهر جدید؟ .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۱۹:۵۲

.آقای وزیر تو ایمنی ونگهداری جاده بین اصفهان بهارستان چه اقدام اساسی انجام شده 😫 و برای بهارستان هنوز زیر ساخت های اصلی یک شهر فاصله ها داردحالا دوباره به فکر شهرک سازی یافکر جیب

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۲۰:۲۱

اصفهان که از خودش آب نداره چرا کویر رو توسعه میدهند بجاش در شهرکرد اقدام کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۹ ۱۳:۳۳

آفرین... . هم صنعتی بودن هم آلودگی ها، هم افزایش جمعیت هم توسعه شهرها.. یکی نیست بگه اگه هوا آلوده هست فولاد و ذوب آهن رو انتقال بدهید. .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۲۰:۵۱

فقدخاهشن زیرساختش رومثله کشورهای اوروپای کانال بزنیدکه نخوایدهروزیک جاشوبکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۲۱:۴۳

با کدوم آب؟ خب ببرید در یاسوج و شهرکرد که آب داره، شهرک بزنید

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۲۲:۲۲

خداکنه زودتر شروع بشه و یک ایجاد اشتغال بشه برای جوانان بیکار حداقل خوبه ک چندین نفر مشغول کار میشن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۲۳:۴۹

اصفهان گنجایش این همه ساخت و ساز و جمعیت را نداره، نبود آب و آلودگی هوا نتیجه افزایش جمعیت و توسعه صنعتی و به تبع اون توسعه شهر بوده و نباید این سیکل اشتباه ادامه داشته باشه.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۹ ۰۰:۳۳

اصفهان به دلیل بی آبی و تغییر اقلیم تا چند سال دیگه تخلیه و تبدیل به بیابان میشه.آقایون می خواهند در شمال شرق که وضعیت بدتری داره شهر جدید بسازند!خواهشا دست از کار بکشید.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۹ ۰۱:۰۷

اصفهان ، هزار تا روستای آباد داشت یک زمان ، با فرهنگ و با اصالت . پر آب ، پر قنات ، پر کشاورزی ،سرشار از حس زندگی ، پویا و پرتلاش . حالا ده تا خرابه جدید داره (بهارستان ، فولادشهر و دهها شهرک حاشیه ای )بدون امکانات ، آدمهایی که فکر میکنند شهرنشینن ، آدمهایی که از همین روستاهای اصفهان و از جاهای دیگه ایران میاند این شهرها به امید زندگی بهتر ولی نود درصدشون درگیر هزار تا مشکل کوچک و بزرگ می‌شوند.. نه آب ، نه هوا ، نه رفاه. شغلهای غیرمولد. گسست روابط فامیلی ، محلی و هزار معضل دیگه.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۹ ۰۳:۳۸

.دیگه کی میتونه مسکن اجاره کنه چه برسه به خرید .اون منطقه ای که میگید دارای بیشترین فرو نشست هست اونوقت چجوری یه همچین فکر بکری کردین🤣🤣🤣🤣🤣🤣

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۴

واقعا که شهر جدید بهارستان. ی بیمارستان نداره. شرکت عمران چه کارمیکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۹ ۱۵:۱۲

فقط .این شهر ها جدید که میگید که بیست سال بیشتره مسکونی است .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۲۲:۲۷

سلام . بهترین نقطعه جهت ساخت مسکن وایجاد شغل و تمرکز زدائی و دادن مسکن ارزان به جوانها سواحل خلیج فارس و دریای عمان میباشد.ایجاد صنعت شیلات با استفاده از تجارب کشورهای صاحب صنعت خارجی مثل ژاپن میشود در ان نقطعه از کشور که خیلی خالی از جمعیت است شهرک سازی کرد.و امنیت ان نقطعه از کشور هم بالا برود.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۱۰:۰۶

آب دارید بهشون بدید؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۰۲:۰۵

ان شاالله آب هم پیدا میشه خدا بزرگه