• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402040704652
  • خبرنگار : 50026

چهره ملی ماندگار صنعت خراسان جنوبی تجلیل می‌شود

چهره ملی ماندگار صنعت خراسان جنوبی تجلیل می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی سید محمدحسین زینلی به عنوان چهره ملی ماندگار صنعت تجلیل خواهد شد. 

این روزها صحبت از تقدیر مردی است که در کار تولید و خودکفایی در خراسان جنوبی موی سپید کرده است. بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با همکاری دانشگاه صنعتی بیرجند قصد دارد از سید محمد حسین زینلی به عنوان چهره ماندگار صنعت تجلیل کند. 

به گزارش ایسنا، سیدمحمدحسین زینلی متولد ۱۳۳۰ در  شهرستان بیرجند، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت کویر تایر است. امروز شرکت کویر تایر با داشتن سهم ۲۰ درصدی از مقدار تولیدی تایرهای سواری و سهم بیش از ۶۴ درصدی از بازار لاستیک با سایز بزرگتر از ۲۰ و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای خیل عظیمی از جوانان متخصص و تلاشگر کشور(به طوری که سهم ۱۸ درصدی شاغلان بخش صنعت استانی خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است) یک بنگاه عظیم تولیدی دانش بنیان است. 

شرکت کویرتایر، بزرگترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی است که براساس آمار سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ درصد کل تولید تایرخودروی کشور را داراست. همه محصولات تولید شده توسط تایرسازان داخلی خودرو، تایر موتور سیکلت، تایر دوچرخه، تیوب، فلپ و در سال ۱۴۰۰ برابر ۲۹۵ هزار تن بود. 

همچنین شرکت کویرتایر با اشتغال مستقیم هزار و ۳۴۱ نفر ۱۸ درصد شاغلین پخش صنعت استان و ۳۸ درصد شاغلین بخش صنعت شهرستان بیرجند را به خود اختصاص داده است. 

مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره با اشاره به الگوسازی از شخصیت‌های اثرگذار استانی، گفت: اگر نوجوانان و جوانان با این‌گونه افراد اثرگذار که با دست خالی و در بدترین زمان ممکن گام در راه‌های بزرگ نهاده‌اند آشنا شوند قطعا انگیزه‌ای مضاعف می‌گیرند. 

وی با بیان اینکه مهندس زینلی یکی از افرادی است که بعد از سال‌ها تلاش و طی کردن راه‌های پر فراز و نشیب به این مهم دست یافت، افزود: جامعه نیاز به این‌گونه اقدام‌ها به‌ویژه برای افراد ارزش‌مندی که عمرشان را در راه اقدامات بزرگ و منشاء اثری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری صرف کرده‌اند دارد. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارزش قائل شدن و شناساندن بنیانگذاران منشاء اثر در عرصه‌های مختلف قابل تحسین است چرا که با ابراز تاسف در جامعه ما اغلب این کارهای فرهنگی بعد از این که آن فرد اثرگذار از دنیا می‌رود، انجام می‌شود که اثرگذاری لازم را ندارد. 

نخعی بیان کرد: این‌گونه اقدامات باید تا زمان حیات فرد صورت گیرد تا توسعه، رشد و اعتلای کشور را رقم زند چرا که این کار هم سبب انگیزه برای ادامه مسیر آن فرد شده و به این باور می‌رسد که مردم و مسئولان ارزش کارش را می‌دانند و هر تلاش اثرگذاری که انجام شود به طور حتم دیده خواهد شد. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام ارزشمند و فاخر علاوه بر ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر این فرد اثرگذار الگویی بسیار مناسب برای جوانان و نوجوانان جامعه است، تصریح کرد: دیگر افرادی نیز که در حوزه‌های مختلف اثرگذار هستند با این اقدام به‌کار و ادامه آن امیدوار می‌شوند که بالاخره روزی تلاششان دیده خواهد شد. 

وی با بیان اینکه با الگوگیری از این‌گونه افراد که با دست خالی پا به میدان پر خوف و خطر تولید آن هم با چوب‌های بسیاری که لای چرخ کارشان در مسیری که طی می‌کنند گذاشته می‌شود می‌توانند راه درست را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در این زمینه این است اکنون مباحث اقتصادی و پول ارزش بسیاری برای نسل جوان و نوجوان پیدا کرده است. 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معرفی این الگوها در سطح ملی اقدامی بسیار مهم و اثرگذار است، اظهار کرد: نباید از الگوهایی منطقه‌ای و شهرستانی هم غفلت کنیم چرا از این‌گونه افراد اثرگذار در نقاط مختلف شهرستان‌های استان کم نداریم و معرفی آن‌ها می‌تواند رضایت‌مندی بیشتری در آن‌ها برای ادامه راه و الگوگیری جوان‌ها و نوجوان‌ها فراهم آورد. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهندس زینلی یکی از چهره‌های پر افتخار خراسان جنوبی است که هم در حوزه اجرا، هم حوزه قانون‌گذاری زمانی که نماینده مجلس شورای اسلامی بود و چه در زمانی که به حوزه صنعت ورود کرد، توانست این مجموعه را به بالاترین سطح از توسعه آن هم در حوزه دانش‌بنیان برساند. 

وی تصریح کرد: می‌توان از مهندس زینلی به‌عنوان یک مدیر موفق، ارزشمند و با سواد یاد کرد که منشاء کارهای بزرگی در حوزه صنعت کشور است و حتی می‌تواند در سطح بین‌الملل باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha