• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402040704739
  • خبرنگار : 71659

درخواست وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از نتانیاهو برای سفر به اوکراین

درخواست وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از نتانیاهو برای سفر به اوکراین

به دنبال احضار کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در مسکو، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواست تا به کی‌یف سفر کند.

به گزارش ایسنا، «یووال فوکس» مدیر دپارتمان اوراسیا در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در جریان جلسات کمیته امور خارجی کنست گفت: این وزارتخانه به نتانیاهو توصیه می‌کند که از کی‌یف بازدید کند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی افزود: به نتانیاهو توصیه کردیم که با توجه به ضرورت گفت‌وگو با روسیه، به کی‌یف برود.

وی خاطرنشان کرد: از اولین روزهای آغاز جنگ اوکراین، اسرائیل اقدامات روسیه را محکوم کرده و تعهد خود را برای حفظ یکپارچگی اوکراین ابراز کرده است.

فوکس بر حمایت اسرائیل از قطعنامه‌ها و بیانیه‌های سازمان ملل، از جمله طرح صلح ارائه شده توسط ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که در فوریه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد، تأکید کرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درخواست خود از نتانیاهو برای سفر به اوکراین را یک روز پس از احضار کاردار سفارت اسرائیل در مسکو مطرح کرده است.

دیروز سه شنبه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در مسکو را به دلیل اظهارات علنی «میکائیل برادسکی» سفیر رژیم اسرائیل در کی‌یف در تمجید از نازیسم و احترام اوکراین به ملی‌گرایانی که با آلمان نازی علیه شوروی سابق متحد شدند، احضار کرد.

مایکل برودسکی، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین گفت: این مسئله اشتباه است که کمک به اوکراین را مشروط بر آن کنیم که این کشور تغییر مجدد نام خیابان‌هایش را متوقف و یا از قهرمان نامیدن چهره‌هایی چون «باندرا» خودداری کند. اگر واقع بینانه به مسائل نگاه کنید، مسلما چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

«استپان باندرا» طی مراحل اولیه حمله نازی‌ها به اتحاد جماهیر شوروی، با دولت آدولف هیتلر همکاری کرد. وی سپس توسط آلمانی‌ها به دلیل اختلافاتی بر سر آینده اوکراین دستگیر و زندانی شد. باندرا پس از جنگ به آلمان غربی گریخت؛ جایی که در سال ۱۹۵۹ توسط ماموران "کا.گ.ب" (KGB) سرویس اطلاعاتی و امنیتی اتحاد جماهیر شوروی سابق ترور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha