• پنجشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۲ / ۰۱:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040804773
  • خبرنگار : 50522

استاندار گلستان:

گلستان نیازمند چرخشهای تحول آفرین است

گلستان نیازمند چرخشهای تحول آفرین است

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به بی‌توجهی به استان گلستان پس از انتزاع، گفت: امروز استان گلستان پس از یکی دو دهه بی‌مهری نیازمند چرخش‌های تحول‌آفرین با کمک نخبگان خود است.

به گزارش ایسنا، علی محمد زنگانه چهارشنبه شب در جمع نخبگان، فرهیختگان و جمعی از دانشگاهیان فناور استان گلستان در قالب هیئت اندیشه ورز نخبگان استان با اشاره به اینکه پیشرفت در کنار یک موضوع ملموس یک باور و اعتقاد قلبی است که تا در ذهن محقق نشود در فضای عینی قابل تحقق نیست، اظهار کرد: باید تلاش کنیم باور به پیشرفت را در تک تک افراد استان به ویژه مدیران و نخبگان ایجاد کنیم تا با ایمان و امید به سمت اهداف متعالی استان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد به پیشرفت اتفاق نمی افتد مگر اینکه ارتباط بین بخش مدیریت، اجرا، حوزه قضایی و علمی مبتنی بر یک روند منطقی و عالمانه تعریف و شکل بگیرد، افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا مدیریت ها همواره با حضور و نقش آفرینی مراکز علمی شکل گرفته است.

استاندار گلستان با تاکید بر لزوم کاهش فاصله مراکز علمی با مدیریت ارشد استان گلستان، خاطرنشان کرد: تشکیل ۳۱ هیئت اندیشه ورز ذیل معاونت های استانداری از جمله اقدامات ما در همین راستا و برای بهره مندی از نظرات و نقش آفرینی نخبگان در مدیریت استان است.

گلستان نیازمند چرخشهای تحول آفرین است

زنگانه با درخواست از هیئت های اندیشه ورز و تمامی نخبگان استان گلستان مبنی بر احصای ابرچالش های استان گلستان، ادامه داد: شناسایی ابرچالش ها که دلیل حجم چالش و اثربخشی آن چندین حوزه را با خود درگیر کرده است آغاز راه بزرگ رفع مشکلات است.

وی خشک شدن خلیج گرگان را یک ابرچالش بزرگ برای استان دانست و تصریح کرد: خشک شدن خلیج گرگان یعنی ایجاد کانون ریزگرد ۴۰ تا ۶۰ هزار هکتاری، حذف جنگل ها، نابودی کشاورزی در استان و اثرات مخرب زیست محیطی برای انسانها که حقیقتا جبران ناپذیر است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه برای رفع ابرچالش های استان دست یاری به سوی همه دراز کرده و هل من ناصر می طلبم، اضافه کرد: اگر تبیین درستی صورت گیرد علاج بخشی خلیج گرگان به مطالبه ملی تبدیل می شود.

زنگانه با بیان اینکه استان گلستان در طی یکی دو دهه عقب نگه داشته شده و پس از انتزاع مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است، افزود: پاسه بودجه ای و اعتباری استان بسیار ضعیف بشته شده و باعث شده است در حال حاضر نیازمند یک تحول و جهش بزرگ برای تغییر باشیم.

گلستان نیازمند چرخشهای تحول آفرین است

وی گلستان را نیازمند چرخش های تحول آفرین دانشت و گفت: یافتن مسیرهای میانبر و کوتاه در مسیر توسعه نیازمند دوره های آموزشی مدیریتی، بسته های توانمند سازی مدیران شامل دوره های پژوهشی، دوره های برنامه ریزی و دوره های مدیریتی است.

استاندار گلستان توسعه زنجیره‌های راهبردی ارزش آفرین مردم پایه یک ضرورت انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: نظام پیاده سازی برنامه ها و نظام ارزیابی برنامه ها با دقت فراوان در استان در حال اجرایی شدن است.
زنگانه با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر اقتصاد سبز و حفاظت مشارکتی با همکاری جوامع محلی است، گفت: استان در ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته و انضباط در استان ایجاد شده که نوید بخش آینده ای روشن برای نگارستان ایران زمین است.
انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha