• پنجشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402040804797
  • خبرنگار : 50176

وصیتی که شهید «خسرو چیتی» به مادرش کرد

وصیتی که شهید «خسرو چیتی» به مادرش کرد

ایسنا/لرستان شهید خسرو چیتی در وصیت خود به مادرش نوشته است: «اگر من شهید شدم تکه چوبی را روی آن بنویسید «بسم‌الله الرحمن الرحیم» و روی سینه‌ام بگذارید».

شهید خسرو چیتی در یکم شهریورماه سال ۴۶ در شهرستان بروجرد از پدری به ‌نام محمد و مادری به‌نام اشرف متولد شد تحصیلاتش را تا اول راهنمایی ادامه داد و با شروع جنگ به جبهه رفت و در چهارم اسفندماه سال ۶۲ در تنگه چزابه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکرش را در گلزار شهدای بروجرد به خاک سپردند.

در وصیت‌نامه شهید خسرو چیتی آمده است: «با سلام و درود فراوان بر مهدی‌موعود(عج) و با سلام و درود بیکران بر خمینی، این عزیز و امید مستضعفان که با راهنمایی‌های پیامبرگونه‌شان امت را دانا و سرافراز کرد و با درود فراوان به روان پاک شهیدان گلگون‌کفن انقلاب که با اهدای خون خود نهال جمهوری اسلامی را آبیاری کردند که امام عزیز فرموده: «ما هرچه داریم از شهدا داریم».

و با درود فراوان بر جان برکفان جمهوری اسلامی که از همه چیز خود گذشته و دلیرانه به میدان‌های نبرد شتافته و به مبارزات بی‌امان خود ادامه می‎دهند و یک لحظه از پای نمی‎نشینند که ابرجنایتکاران شرق و غرب را به زانو درآورده‌اند و با سپاس از امت شهیدپرور و همیشه در صحنه که با پشتیبانی بی‌دریغ خود موجبات تحکیم این انقلاب را فراهم ساختند.

و سلام بر تو ای پدر و ای مادر عزیزم! که سال‌های سال پای من زحمت و رنج‌ها کشیدید و من را به این سن و سال رساندید و من‌را تحویل این جامعه دادید.

و ای برادرانم! شما باید بتوانید راه مرا ادامه دهید و در هرجا مجلس و یا دعای کمیل و دعای توسل بود شما شرکت کنید و برادران پایگاه! شما هم به وصیت من و شهید احمد گودرزی عمل کنید،سنگرها را پُر کنید، در همه نوع مجلس و در نمازهای جمعه شرکت کنید.

و ای مادر! باید افتخار کنی این‌چنین فرزندی را بزرگ کرده‌اید و تحویل این جامعه داده‌اید. و ای مادر! اگر من شهید شدم تکه چوبی را روی آن بنویسید «بسم‌الله الرحمن الرحیم» و روی سینه‌ام بگذارید و مادرجان! تو برای من گریه نکن چون این یک افتخار است که خدا به من داده است.

مادرجان! من را حلال کن و ای مردم غیور اگر من نصیبم بشود شهید شوم، سلام شما مردم غیور و همیشه در سنگر را به اباعبدالله‌الحسین می‎رسانم. مادرجان! من شهید نشده‌ام و نزد خدا روزی می‌برم چون که شهیدان زنده هستند، پدر عزیزم! ان‌شاءالله بتوانی این پسرت را به خداوند بزرگ بسپاری، خداوند شما عزیزان را برای جامعه نگهداری کند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha