• پنجشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040804895
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان:

عید قربان، روز قربانی کردن خوی حیوانی و رسیدن به معنویت است

عید قربان، روز قربانی کردن خوی حیوانی و رسیدن به معنویت است

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: عبادت و تلاش بدون معرفت بی‌ارزش است. عید قربان روزی برای قربانی کردن خوی حیوانی نفس و رسیدن به نورانیت و معنویت است.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی‌، امروز (پنجشنبه، ۸ تیرماه) در خطبه‌های نماز عید قربان‌ در مصلای بزرگ اصفهان‌، اظهار کرد: باید برای خدا خالص شویم تا از شر شیطان در امان باشیم. یکی از الگوهای خلوص، حضرت ابراهیم(ع) است که در سه امتحان بزرگ نشان داد تنها خدا را در نظر دارد.عید قربان، عید ایثار، بندگی و رمی حیوانی و ظالمانی است تا در راه خدا خالص شویم.

وی افزود: مؤمنان وقتی وارد مسجدالحرام می‌شوند، همه به دور یک خانه طواف می‌کنند، این کار به معنی ضرورتِ قرار دادن خداوند به‌عنوان محور زندگی است تا همه مردم خداوند را در مرکز زندگی خود قرار دهند و همیشه دور خدا و حق بگردند. 

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: یکی از اعمال دیگر نماز خواندن پشت مقام ابراهیم(ع) است که به معنی لزوم عبادتی همچون ابراهیم است. هر کسی سعادت می‌خواهد باید پشت سر امام باشد و هر راه غیر از راه امام، منحرف است. همه باید جا پای ابراهیم(ع) بگذارند. این امر نشان از عبادت و نماز توأم با قبول امامت است و عبادت غیر از مسیر امام مانند عبادت اصحاب نهروان باطل است.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به سعی صفا و مروه در آیین حج، تصریح کرد: اسلام در مکتب خود کوشش و تلاش قرار داده و همه باید در راه زندگی دنیا، اقتصاد، سیاست و ... تلاش کنند.این عمل به تلاشی اشاره می کند که در مکتب اسلام گنجانده شده است، البته باید با اسم خداوند آغاز شود.

امام جمعه موقت اصفهان با یادآوری داستان حضرت ابراهیم و هاجر، تاکید کرد: لازم است تلاش کنیم و در کنار آن از خدا کمک بخواهیم. از سوی دیگر با کوتاه کردن موی سر و ناخن باید بیاموزیم که نباید اعمالی انجام دهیم که نسبت به دیگران ظلمی وارد شود.

وی بیان کرد: عبادت و تلاش بدون معرفت بی‌ارزش است. از معرفت به وادی شعور برویم و بدانیم دشمنانی داریم که اگر از آن‌ها غافل شویم ما را به ضلالت می‌برند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با تاکید بر اصل قربانی کردن در عید قربان، افزود: این روز، روزی برای قربانی کردن خوی حیوانی نفس و رسیدن به نورانیت و معنویت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha