• جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040905321
  • خبرنگار : 50604

امام جمعه موقت گرگان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

امام جمعه موقت گرگان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

ایسنا/گلستان امام جمعه موقت گرگان با انتقاد از عملکرد کشورهای مدعی حقوق بشر گفت: این کشورها نباید به شهروندان خود اجازه اهانت و آتش‌زدن کتاب‌ آسمانی و مسجد مسلمانان را بدهند.

 حجت‌الاسلام قاسمعلی لیوانی امروز 9 تیرماه 1402در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با انتقاد از سکوت مسلمانان علیه اهانت به قرآن کریم اظهار کرد: چند روز قبل یک فرد ساکن  کشور سوئد مقابل مسجد مسلمانان در پایتخت این کشور، قرآن را به آتش کشید اما صدای مدعیان آزادی در نیامده که جای تاسف زیادی است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید اینکه توهین به مقدسات دینی و اِعمال رفتارها و مقررات اهانت‌آمیز، در تمام ادیان الهی امری مذموم بوده و غیرقابل تحمل است، ادامه داد: این قبیل کارها و اقدامات در کشورهای اروپایی به نام آزادی از جمله آلمان فرانسه دانمارک و سوئد بارها تکرار شده است.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: احترام به عقاید، مقدسات و ارزش‌های جوامع انسانی یکی از ابتدایی ترین حقوق آنان است. این اقدام خلاف عقلانیت وحقوق الهی انسان ها باعث جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات دینی صدها میلیون مسلمان در سرتاسر جهان شده است

لیوانی ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد از تمام مسلمانان جهان به ویژه دولت ها و ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان، جوامع، گروه‌ها، نخبگان و شخصیت‌های تأثیرگذار مسلمان و غیرمسلمان در تمامی دنیا  خواست که در مقابل این اقدام نکوهیده دولت سوئد عکس‌العمل نشان دهند تا از تکرار چنین اَعمال ضددینی جلوگیری شود.

وی خطاب به دولتمردان کشور سوئد که ادعای آزادی حقوق بشر دارند گفت: این مدعیان آزای چرا در کشورهای خود اجازه نمی‌هند محصلین و دانشجویان آن طور که دوست دارند، ( بی‌روسری یا با روسری) به محل تحصیل خود بروند.

امام جمعه موقت گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ۱۲ تیر ماه سالروز حمله ناوشکن آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران افزود: آنها که می‌گویند قابلیت تشخیص دادن حتی یک پرنده در آسمان را دارند، چطور تفاوت یک هواپیمای مسافربری با جنگی را متوجه نشدند و حال بعد از آن چرا عذرخواهی نکرده و حتی فرمانده آن ناو را پس از بازگشت به آمریکا تجلیل و تشویق کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha