• جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402040905331
  • خبرنگار : 50037

امام جمعه موقت همدان:

صاحبخانه‌ها به مستأجران کم‌درآمد خود رحم کنند

صاحبخانه‌ها به مستأجران کم‌درآمد خود رحم کنند

ایسنا/همدان امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه وحدت و معنویت، اتحاد، برادری و برابری بین مسلمین از پیام‌های قرآنی است، گفت: صاحبخانه‌ها به مستأجر کم‌درآمد خود رحم کنند و رعایت وضعیت اقصادی بندگان خدا را داشته باشند.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی جمعه ۹ تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید بسیار مورد دقت قوه قضائیه باشد و از رهنمودها و تأکیدات مقام معظم رهبری است، این است که برادران و عزیزانی که در دادگستری و قوه قضائیه خدمت می‌کنند و برای امنیت کشور و اجرای عدل گام بر می‌دارند، بین خود و خدای خود مراقب باشند که تقوای صددرصدی را در حقوق مردم رعایت کنند.

وی خطاب به قضات مطرح کرد: درصدد نباشید که آمار بیشتر برای مختومه شدن پرونده ها بدهید چراکه فردای قیامت به ما گفته نخواهد شد که چند صد پرونده مختومه و تحویل داده‌اید بلکه گفته خواهد شد در رابطه با پرونده چگونه حکم کرده‌اید و آیا مطابق موازین بوده است یا خیر؟

به گزارش ایسنا، موسوی‌اصفهانی ادامه داد: اگر عزیزی از قضات آخر وقت بوده و دارای کسالت و مشکل هستید و آمادگی برای دقت و سبک و سنگین کردن و مراجعه به قانون و ‌گاهی مشورت با قضات قوی‌تر نیست، برای مختومه کردن پرونده عجله نداشته باشید، با خود بگویید این مقدار پرونده را می‌توانم انجام دهم و اگر رده‌های بالاتر پرونده بیشتر را از شما برای مختومه کردن مطالبه کردند، شما مراقب ایمان خود باشید چراکه در مقابل خدا باید پاسخ و جواب بدهید.

امام جمعه موقت همدان همچنین با تأکید بر ضرورت تقویت نقاط قوت و به صفر رساندن نقاط ضعف خاطرنشان کرد: در هر مجموعه ای تقویت نقاط قوت و به صفر رساندن نقاط ضعف ضروری بوده و تنها اختصاص به مجموعه برادران قوه قضائیه ندارد، حتی مجموعه روحانیت هم باید درصدد تحقق این موضوع باشند و مشاوران قوی نقاط قوت و ضعف را احصاء، جمع بندی و مرتفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در خود قوه قضائیه کسی هست که از نظر قانونی طبق قانون عمل نمی کند و طبق آنچه که قانون و شرع گفته است، گام بر نمی دارد و فساد آن ثابت شده است، نباید اغماض کنید، نگویید من نان بُری نمی کنم! نان بریدن در جایی که حقوق مردم در حال لکه دار شدن است چه در قوه قضائیه و چه در سایر قوا، اگر دیدیم شخصی فاسد است باید طبق موازین شرعی با آن برخورد کنیم، اگر برخورد نکنیم باید در گرفتن حقوقمان تجدیدنظر کنیم.

امام جمعه موقت همدان در ادامه گفت: مسأله دیگر که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند، جلوگیری از مسأله افرادی است که امنیت مردم را در فضای مجازی و غیرمجازی بر هم می زنند و مردم را می ترسانند و به مردم دلهره می‌دهند، بر اساس فرمایشات ایشان این امر از مظاهر حقوق عمومی است یعنی اینکه دادستان ها وظیفه پیگیری این موضوع را داشته و باید با کسانی که در فضای مجازی و غیرمجازی ایجاد رعب، وحشت و ترس می‌کنند، برخورد کرده و احقاق حق داشته باشند و اجازه ندهند حقوق مردم ضایع شود.

وی همچنین با اشاره به دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با قوه قضائیه مطرح کرد: ضرورت برخورد خوب با مردم توسط قوه قضائیه از دیگر تأکیدات ایشان بوده و اگر کسی محکوم شده است، نباید با وی بدرفتاری و جسارت شود بلکه تنها طبق قانون باید محکوم شود.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه برخورد خوب با افراد چه محکوم و چه حاکم و چه در قوه قضائیه و سایر قوا ضروری است و باید مراقب باشیم، درباره حج تصریح کرد: اعتلای معنوی و ارتقای روحی و اخلاق حج یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود و همانگونه که هر فردی به دنبال ارتقاء و افزایش ثروت خود است، باید در فکر ارتقای معنوی خود و فرزندانش نیز باشد.

وی با بیان اینکه وحدت و معنویت، اتحاد، برادری و برابری بین مسلمین از پیام‌های قرآنی است، یادآور شد: صاحبخانه‌ها به مستأجر کم‌درآمد خود رحم کنند و نگویند سال گذشته میزان اجاره کم بوده و باید امسال بیشتر شود و دیگران اجاره را بالا برده اند بلکه باید بین خود و خدا به وظیفه خود عمل کنید و رعایت وضعیت اقصادی بندگان خدا را داشته باشید.

موسوی‌اصفهانی همچنین با اشاره ۱۲ تیرماه سال ۶۷، سالروز حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اسلامی و شهادت ۲۹۸ نفر از هموطنان ایران اسلامی گفت: امروز دیگر آمریکا جرأت ندارد به ایران نزدیک شود چراکه به فرمایش مقام‌معظم رهبری زمان بزن و فرار کن، به پایان رسیده است و امروز اگر بخواهند کوچکترین ضربه ای به جمهوری اسلامی بزنند به لطف الهی عکس العمل شدیدی خواهند دید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha