• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041005508
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل ورزش و جوانان استان مطرح کرد:

لزوم ایجاد کمپ‌های ورزشی گردشگری در لرستان

لزوم ایجاد کمپ‌های ورزشی گردشگری در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های طبیعی استان می‌توان کمپ ورزشی گردشگری ایجاد کرد.

سید آرش قیاسیان در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با گردشگری ورزشی در لرستان، اظهار کرد: ما الان مسابقاتی که برگزار می‌کنیم مانند سوارکاری، آفرود یا آب‌های خروشان همه می‌توانند برای گردشگری جاذبه باشند.

وی ادامه داد: هیئت‌های ما مانند سوارکاری و اتومبیل‌رانی می‌توانند با برگزاری مسابقات کشوری ارائه خدمات گردشگری داشته باشند.

قیاسیان افزود: حتی هیئت کوهنوردی نیز رشته‌های مفرحی داشته که با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد می‌تواند جذب توریست ورزشی داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه ما در استان ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری ورزشی داریم، تصریح کرد: نیاز است در این رابطه تفاهم‌نامه‌های چند جانبه‌ای امضاء کنیم تا زیرساخت‌های گردشگری شناسایی شده و سایت‌هایی دائمی ایجاد شود.

وی ادامه داد: خیلی از شهرهای ما مانند ازنا و الیگودرز ظرفیت‌های خوبی دارند که هم می‌توان پیمایش کرد و هم با ایجاد کمپ‌های ورزشی جذب توریست انجام داد، چالش‌های ورزشی در طبیعت ایجاد کنیم ولی باید روی تمام این ایده‌ها فکر شود.

قیاسیان اضافه کرد: به عنوان مثال به میراث فرهنگی پیشنهاد دادیم که در کنار مسابقات سوارکاری غرفه صنایع دستی برپا شود، آیین‌ها و سنت‌های ما در خوابگاه‌ها و محل‌های استراحت تیم‌ها می‌تواند به خوبی اجرا شود که این کار قبلاً نیز انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: ما این ظرفیت‌ها را در استان داریم، به عنوان مثال در فصل پاییز می‌توانیم یک سری از کارها را انجام دهیم، تابستان کارهای آبی و زمستان پیست اسکی را داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی افزود: در اسکی تورینگ با یک آموزش کوتاه می‌توان اسکی را تجربه کرد، فضای اسکی و برف بازی را داریم که می‌توانیم به کمک میراث فرهنگی جشنواره آدم برفی را برگزار کرد.

قیاسیان بیان کرد: به عنوان مثال در غار کوگان یک ظرفیت داریم که می‌توان یک جشنواره امداد و نجات در این مکان برگزار کنیم که در این صورت می‌توانند تیم‌های استان‌های دیگر هم کوگان را دیده و هم آموزش می‌بینند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت‌های طبیعی استان می‌توان کمپ ورزشی گردشگری ایجاد کرد، ادامه داد: این مباحث یک کارگروه دارد و در حوزه امور اجتماعی استانداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha