• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1402041005639
  • خبرنگار : 71613

داورزنی: غیبت در هفته سوم لیگ ملتها آینده تیم ملی را دچار مشکل می‌کند

داورزنی: غیبت در هفته سوم لیگ ملتها آینده تیم ملی را دچار مشکل می‌کند

رئیس فدراسیون والیبال در مورد حضور ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها با وجود اینکه آمریکا به چند بازیکن اصلی ایران ویزا نداده است، گفت: نبود ما درهفته سوم کل سیستم مسابقات را بهم می ریزد و مشکلاتی را برای آینده تیم ملی در لیگ ملت‌ها به وجود می‌آورد.

به گزارش ایسنا، هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از چهاردهم تیرماه به میزبانی آناهایم آمریکا برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران هم به مصاف فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا می‌رود اما آمریکا به پنج عضو تیم ملی ایران شامل محمود افشاردوست (مربی)، حمزه فتحی (ماساژور)، نیما ده‌پناه (آنالیزور)، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی (بازیکن) ویزا نداد و این نفرات باید به تهران برگردند.

از طرفی پروسه ویزای بهروز عطایی، مصطفی کارخانه، حسین خوریانی، محمد ولی‌زاده و شهروز همایونفرمنش نیز هنوز کامل نشده است و صبح روز دوشنبه مجددا پاسپورت این افراد به سفارت آمریکا در آنکارا تحویل داده می‌شود. در حال حاضر قرار است تیم با ۱۲ بازیکن فرانکفورت را به مقصد آناهایم ترک کند. همچنین آرمین افشین‌فر، بردیا سعادت، محمدرضا موذن و علی رمضانی هم به تیم اضافه می‌شوند.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در مورد شرکت تیم ملی در هفته سوم لیگ ملت‌ها علی‌رغم کارشکنی آمریکا در صدور ویزای همه اعضای تیم به خبرنگار ایسنا گفت: به برخی از بازیکنان ما ویزا نداده‌اند اما امروز ۱۲ بازیکن به آمریکا می روند. دو بازیکن دیگر هم دوشنبه به تیم اضافه می‌شوند. در آمریکا با تیم ملی این کشور بازی نداریم اما صاحب مسابقات فدراسیون جهانی است و کمکش به ما این بود که امتیازاتمان را در رنکینگ فریز بکند (ثابت نگه دارد) و امتیاز از دست ندهیم.

او در این مورد افزود: اگر امتیازات را فریز نکنیم و با تیم ناقصمان برابر کوبا که ۴۰ امتیاز با ما اختلاف دارد، ببازیم امتیازات زیادی را از دست می‌دهیم و در رنکینگ عقب می‌رویم. به این ترتیب فدراسیون جهانی مصوب کرد که امتیازات ما در هفته سوم محاسبه نشود و دست به رنکینگ‌مان نخورد.

رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به اینکه پیش از این اعلام شده بود اگر ویزای تمام اعضای تیم ملی صادر نشود، ایران در هفته سوم شرکت نمی‌کند، گفت: هرچند اسماعیل نژاد، صالحی و وادی را نداریم اما سعی کردیم با توجه به شرایطمان تیم را به آمریکا اعزام کنیم چون نبود ما درهفته سوم کل سیستم مسابقات را بهم می‌ریزد و مشکلاتی را برای آینده تیم ملی در لیگ ملت‌ها به وجود می‌آورد. فدراسیون جهانی هم بخاطر کمک به ما مساله را به گونه‌ای پیش برد که نگران باخت نباشیم و آسیبی به رنکینگ‌مان نخورد.

او در ادامه بیان کرد: تیم ما بامداد فردا با ۲۰ نفر عازم آناهایم می‌شود. پاول مربی لهستانی تیم،  آقای طلوع کیان و اکبری محمدی همراه تیم هستند. دو بازیکن، سرمربی تیم، آقای کارخانه و آنالیزور هم دوشنبه ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در محل سفارت آمریکا در آنکارا ویزای خود را می‌گیرند تا همان دوشنبه بعد از ظهر راهی آناهایم شوند.

داورزنی در پاسخ به این سوال که ویزای عطایی قطعی صادر می‌شود و اگر در دقایق پایانی صادر نشود چه اتفاقی می‌افتد، بیان کرد: درست شده است که دوشنبه ویزای خود را بگیرد.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه مصوبه هیات رئیسه فدراسیون جهانی این است که امتیاز ما و رقبایمان در هفته سوم فریز شود و برای آنها هم امتیازی کم یا زیاد نخواهد شد، ادامه داد: قرار نیست فقط ما آسیب ببینیم. به همین دلیل فدراسیون جهانی در مصوبه خود این موضوع را  در نظر گرفت، چون رفتار آمریکا خلاف منشور المپیک و بازی جوانمردانه است. کشوری که دم از اقتدار و قدرت می‌زند با چنین رفتارهایی نشان می‌دهد که خیلی با چیزی که می‌گوید فاصله دارد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۰ ۱۳:۴۱

با عرض سلام خسته نباشید چرا باید حرف زور قبول کرد تیم والیبال بدون اسماعیل‌نژاد وادی چطور میشه بازی کرد اندازه کافی بدون عبادی‌پور ضربه خوردن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۰ ۱۵:۳۹

جناب داورزنی لطفا خصوصیت سبزواری و داورزنی خود را نشان ندهید و شجاعت نه‌گفتن را پیدا و زیر بار زور نروید. از مردم نظرسنجی شود اکثریت رای به نرفتن تیم ناقص به آمریکا هستند. ایران را زبون و خوار نکنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۰ ۱۶:۲۶

سلام چون نبود ما در هفته سوم کل سیستم مسابقات را به هم می‌ریزد!؟ بریزد فدراسیونی که نمی‌تواند مسابقه عادلانه برگزار کند که ما نباید برایش دل بسوزانیم حتما باید میزبانی سال های آتی از آنها سلب شود این اتفاقات یک تودهنی محکم به کسانی است که می‌گفتند ورزش سیاسی نیست و با انگ‌‌زدن به ما می‌گفتند ورزش را سیاسی نکنید!؟ البته بزرگترهایشان نیز برای رسیدن به امیالشان نسخه کلی جدایی دین از سیاست می پیچیدند و می‌پیچند اما به نظر من نباید با تیمی ناقص در ینگه دنیا حاضر شد حالا که فدراسیون جهانی قبول کرده حتما باید از همین جا شروع کرد تا جلوی اقدامات مشابه و بعدی کشورهای متخاصم گرفته شود در غیر این صورت از سنوات بعد هر کشوری که بخواهد با اعصاب تیم ملی‌مان بازی خواهد نمود

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۰ ۲۰:۴۶

سلام, با این حرکتی که انجام دادن , مشخصه که ما هنوز یک تیم نشدیم , هر بازیکن و هر شخص در جایگاه خودش نباید این بی حرمتی رو نسبت به هم تیمیش قبول میکرد , کاش همه با هم محکم می ایستادیم و انصراف می دادیم , ببخشید ولی باید بگم از این تیم , تیم در نمیاد .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۰ ۲۱:۲۳

حالا بده به بازیکنان جوون ما بازی میدیم این بازی ها در سطح جهانی شد بازی تدارکاتی و آماده سازی برای جوانان مربی آقای عطایی که جسارت استفاده از بازیکنان تعویضی رو نداری بذار تو عمل انجام شده قرار بگیره الهی ویزای عطایی هم درست نشه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۰۲:۲۹

خوب شدتیم ملی به مسابقات اعزام شدو هم برای اقتدارتیم ملی خوبه و اینکه اگرقبول نمیکردبه مسابقات بروداحتمال اینکه فدراسیون جهانی در آینده تیم‌را ازرنکینگ سطح یک خارج کند بود..

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۰۲:۳۴

اینکه آقای داورزنی میگویداگربه‌مسابقات نمی رفتیم آینده تیم ملی دچارمشکل میشددرست است.ودرحالی که فدراسیون جهانی با تیم ما همکاری کرده اگرسرپیچی میکردیم ونمیرفتیم.صددرصدبرای ما وآینده تیم خللی ایجادمیکردن!!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۰۲:۴۲

نبایدتیم ملی به یک یا دو بازیکن فقط وابسته باشدواینکه درغیبت وادی پاسورتیم ، کریمی و رمضانی حضوردارن و این دو نفراگرازوادی بهترنباشندحداقل درحدواندازه ایشان هستن.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۱۷:۱۷

برو بابا نه خیلی هم نتیجه می گیرید