• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402041005757
  • خبرنگار : 71506

مشتاقی: به کار رنگرز اعتقاد دارم/ به کسب ۴ یا ۵ سهمیه المپیک در بلگراد خوشبینم

مشتاقی: به کار رنگرز اعتقاد دارم/ به کسب ۴ یا ۵ سهمیه المپیک در بلگراد خوشبینم

پیشکسوت کشتی فرنگی ایران با تمجید از توانایی‌های فنی حسن رنگرز، گفت: او از کلاس بالایی در کار تمرین برخوردار است.

بهرام مشتاقی در گفتگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی، اظهار کرد: من به شخصه به کار حسن رنگرز اعتقاد دارم. زمانی هم که سرپرست تیم ملی جوانان بودم او را برای تیم جوانان آوردم. او از کلاس بالایی در کار تمرین برخوردار است و هم اینکه به تمرینات روز دنیا آگاه است. او و حمید باوفا مخصوصا رنگرز که امتحان خود را در مربیگری پس داده است، بچه‌هایی هستند که آینده درخشانی در مربیگری دارند.

پیشکسوت کشتی ایران، افزود: هر چند تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا با درخششی که داشت به ۵ مدال طلا و عنوان قهرمانی رسید اما کارمان در بازی‌های آسیایی سخت است. ما دو رویداد سخت رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی را با فاصله کم در پیش داریم. هر چند کار بسیار سخت است اما کار رنگرز و بچه‌های فرنگی‌کار در این مدت عالی بوده و تیم بسیار خوبی را در اختیار داریم. نفراتی مثل گرایی‌ها یا برخی چهره‌های شاخص دیگر و حتی نفراتی مثل حسن یزدانی در کشتی آزاد حاصل سال‌ها زحمت در کشتی ایران هستند و ما نباید پشتوانه‌سازی در کشتی را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه امید زیادی به نتایج خوب تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی جهان دارد، گفت: خیلی امیدوارم که بچه‌ها حداقل ۴ یا ۵ سهمیه المپیک را در این مسابقات بگیرند. اگر محمدرضا گرایی به لحاظ وزنی خوب کنترل شود شانس طلای ما در این رقابت‌ها خواهد بود. نتیجه او در وزن ۷۲ کیلوگرم خیلی خوب نبود و اگر بخواهد وزن زیادی برای حضور در ۶۷ کیلوگرم کم کند قطعا کار سختی پیش رو دارد. محمدعلی گرایی هم خیلی از سال گذشته بهتر شده و سرحال‌تر کشتی می‌گیرد اما باز هم عجله زیادی در کارش دارد. او هم می‌تواند یکی از مدال‌آوران ما در جهانی بلگراد باشد. ساروی نیز در وزنش یکه تازی می‌کند اما اگر الکسانیان و بقیه چهره‌های این وزن آماده باشند او هم کار سختی پیش رو دارد.

مشتاقی ادامه داد: میرزازاده هم می‌تواند جزو مدال‌آوران ما در جهانی بلگراد باشد. در سبک وزن نیز دادمرز هنوز آنطور که باید جا نیفتاده است. محسن‌نژاد هم کشتی‌گیر خوبی است اما فکر می‌کنم مشکل وزنی دارد و این مشکل می‌تواند یقه او را بگیرد. با این حال او هم جزو خوب‌های تیم است. دلخانی هم در مسابقات اخیر در ۶۳ کیلوگرم خوب کشتی نگرفت و اگر بخواهد به ۶۰ بیاید باید با محسن‌نژاد مبارزه کند. در ۶۷ کیلوگرم نیز باید ببینیم کاویان‌نژاد بالاخره خوب و مطمئن کار می‌کند یا خیر.

وی در پایان گفت: خدا را شکر تیم خوب و سرپایی داریم که می تواند بهترین نتایج را در مسابقات پیش رو کسب کند. همه زحمت می‌کشند تا کشتی فرنگی ما به جایگاهی که شایستگی‌اش را دارد برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha