• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402041006071
  • منبع : وزارت ورزش و جوانان

سجادی: وزارت خارجه در رفع چالش‌های فدراسیون‌ها در حوزه بین‌الملل همکاری و تعامل دارد

سجادی: وزارت خارجه در رفع چالش‌های فدراسیون‌ها در حوزه بین‌الملل همکاری و تعامل دارد

وزیر ورزش و جوانان با تمجید از همکاری و تعامل وزارت امور خارجه با فدراسیون‌های ورزشی بیان کرد: برخی از روادیدها برای حضور در مسابقات بین‌المللی با تاخیر صادر می‌شود و بارها وزارت امور خارجه در تسریع صدور این روادیدها به فدراسیون‌های ما کمک کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، جلسه روسای فدراسیون‌های ورزشی با حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان در این جلسه اظهار داشت: از میزبان این جلسه آقای امیرعبداللهیان و همکارانشان به دلیل اهتمامی که برای برگزاری این جلسه داشتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم که این جلسه به پیشرفت وزش کشور کمک کند. بیش از یکصد انجمن ورزشی و بیش از پنجاه فدراسیون ورزشی در کشور فعالیت دارند. در برخی از انجمن‌ها مثل رشته همگانی متشکل از چندین انجمن و روش تمرین می‌شود که هر کدام در خارج از کشور دارای مسابقات مختلف‌ است. در کشور ۲۳۵ رشته ورزشی داریم که زیرمجموعه فدراسیون‌ها یا انجمن‌ها هستند.

سجادی با اشاره به برخی چالش‌های رشته‌های ورزشی خاطرنشان کرد: هر کدام از رشته‌های فعال در کشور با رویدادهای بین‌المللی در تعامل‌اند و از این‌ رو با چالش‌های مختلف بین‌المللی نیز مواجه می‌شوند. این رشته‌ها ملزم به رعایت‌کردن برخی قوانین‌اند و رعایت همه قوانین نیاز به مشاوره و راهنمایی دستگاه امور خارجه دارد. نیاز داریم که از راهنمایی‌ها و کمک وزارت امور خارجه و سفرای ایران در دیگر کشورها بهره بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان با تمجید از همکاری و تعامل وزارت امور خارجه با فدراسیون‌های ورزشی بیان کرد: از طرف جامعه ورزش از آقای امیرعبداللهیان و همکاران محترم‌شان تشکر می‌کنم. برخی از روادیدها برای حضور در مسابقات بین‌المللی با تاخیر صادر می‌شود و بارها وزارت امور خارجه در تسریع صدور این روادیدها به فدراسیون‌های ما کمک کرده است.

سجادی با اشاره به حضورش در هفتمین نشست وزرا و مدیران ارشد ورزشی عضو یونسکو که به میزبانی کشور آذربایجان برگزار شد، گفت: ایران حضور پررنگی در این رویداد داشت. کمیته مینپس یونسکو وظیفه برگزاری این برنامه را داشت و برای حضور در این رویداد به دوستانمان در وزارت امور خارجه زحمت دادیم. آقای امیرعبداللهیان یکی از مدیران مرتبط با یونسکو را با ما برای حضور در این اجلاس همراه کردند. دستاورد بسیار خوبی از سفر آذربایجان به دست آمد و توانستیم در حاشیه این اجلاس با شش وزیر ورزش کشورهای دیگر دیدار کنیم. این جلسات بسیار پربار بود و همه این کشورها تمایل داشتند که همکاری با ایران در حوزه ورزش داشته باشند.

سجادی خاطرنشان کرد: دنیا روی ورزش ایران حساب می‌کند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدیران کشور تلاش زیادی کردند ورزش ایران به شکوفایی برسد. در این راستا شایسته‌ترین ورزشکاران را به مسابقات برون‌مرزی اعزام کرده و برای ایران افتخار آفریدند. در حال حاضر ورزش ایران در جهان افتخارات بیشماری را به دست آورده است. در نشست‌هایی که با وزرای دیگر کشورها داشتیم عملکرد ایران در حوزه ورزش را تحسین کردند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به توسعه ورزش قهرمانی در سال جدید اظهار داشت: همکاران ما در وزارتخانه سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ را با سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ مقایسه کردند. با تمام تلاش‌ و زحمات جامعه ورزش و حمایت سازمان برنامه و بودجه ۸۴ درصد مدال‌آوری ما در عرصه‌های بین‌المللی، جهانی و آسیایی پیشرفت داشته و نویدبخش اتفاقات خوب برای ورزش کشور است.

او در پایان افزود: این موفقیت در حالی به دست آمده است که امسال کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند. همچنین سال آینده باید با دست پر به المپیک برویم و موفقیت‌هایی که اکنون به دست آمده می‌تواند اثرگذار برای موفقیت در المپیک باشد.

پولادگر: باید از تمامی ظرفیت‌ها در کشور برای توسعه ورزش بهره ببریم

همچنین سیدمحمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای  وزارت ورزش و جوانان، در جلسه روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان و وزیر امور خارجه اظهار کرد: این توفیق را داشتم به عنوان یکی از فدراسیون‌های المپیکی در حوزه ورزش خدمت کنم و در این ارتباط خاطرات زیادی در حوزه دیپلماسی ورزشی دارم.

او با بیان اینکه دیپلماسی خارجی با حضور وزیر امور خارجه تغییر کرده است، گفت: در دیپلماسی ورزشی، ورزشکاران سربازان دوران صلح ملت‌ها هستند.

پولادگر با گزارشی از آمار اعزام‌های وزارت ورزش در دو سال گذشته خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ با همه مشکلاتی که در تامین اعتبارات و اعزام و حوزه دیپلماسی داشتیم، موفق شدیم ۹۲۵ اعزام صورت دهیم و هفت هزار ۲۴۶ نفر در رویدادهای مختلف اعزام کنیم.

او افزود: سال گذشته حدود ۱۲ هزار نفر را به مسابقات اعزام کردیم و در سال جاری  ۳۲۸ اعزام داشتیم و ۸۴ درصد از نظر مدال‌آوری رشد داشتیم و حدود ۲۷ درصد در حوزه اعزام‌ها پیشرفت داشتیم و به طور کلی با وجود همه مشکلاتی که وجود داشته است، توانستیم افزایش قابل توجهی در این مسائل داشته باشیم.

پولادگر در پایان گفت: نسبت به گذشته شرایط متفاوت شده است و در اعزام‌هایی که داشتیم، شرایط متفاوتی رقم خورده است. همکاری و تعاملی که میان دو وزارتخانه صورت گرفته و باعث این شرایط شده است.

انتهای پیامانتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha