• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041106149
  • خبرنگار : 50175

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان:

قدرت دین و قدرت مذهب، بزرگترین قدرت‌ها است

قدرت دین و قدرت مذهب، بزرگترین قدرت‌ها است

ایسنا/لرستان نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قدرت دین و قدرت مذهب، بزرگترین قدرت‌ها است.

آیت‌اله هاشم نیازی امروز دهم تیرماه در محفل نورانی و در جمع هیات مذهبی انصارالحسین دانشگاه علوم پزشکی لرستان که با موضوع اخلاق حسینی در مسجد الغدیر ستاد دانشگاه برگزار شد، قدرت دین و قدرت مذهب را بزرگترین قدرت‌ها در طول تاریخ دانست.

وی اظهار کرد: انبیا نقش هدایتگری و موعظه را برای انسان برعهده داشته و انسان همواره باید به خداوند توکل کند و با پذیرش پند و موعظه انبیا و همچنین با صبر و حلم، متانت و سعه‌صدر، خودش را از خواب غفلت نجات بدهد؛ زیرا تمام مشکلات بشری به خاطر تکبر و غرور، غفلت از دین و بداخلاقی‌ها است.

نیازی دانش همراه با شرح صدر را مایه آراستگی انسان‌ها دانست و تصریح کرد: پرده‌های غفلت، نمی‌گذارند که ایمان در وجود انسان‌ها تبدیل به‌یقین شود و با کسب دانش و آگاهی است که انسان به آراستگی و آرامش درونی دست می‌یابد و دانش، کسب هر علمی در هر زمینه‌ای را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به خصایص ائمه اطهار (ع) افزود: خدا می‌داند که اهل رسالت و هدایت بشر را از کدام خاندان انتخاب کند که با بصیرت، دانش و وارستگی که در آنان وجود دارد؛ بتوانند هدایت بشر را برعهده بگیرند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان شخصیت امام حسین (ع) را یک شخصیت جهانی دانست و گفت: امام حسین (ع) دارای یک شخصیت جهانی است که در دفاع از دین، آزادگی و برقرای عدالت، از یک سری شعائر اخلاقی استفاده کرد که این شعارها در تمام ادیان دنیا، پذیرفته شده است و از مقبولیت خاصی برخوردار هستند.

آیت‌الله نیازی ادامه داد: شخصیت‌ها و نویسندگان مطرح جهان که نهج‌البلاغه را مطالعه کرده‌اند؛ صدای علی را صدای عدالت می‌دانند و ما باید به داشتن چنین امامانی و به دین و مذهب خود افتخار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha