• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۱:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402041106162
  • خبرنگار : 50535

نخستین جشنواره ملی مد و لباس در تبریز برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی مد و لباس در تبریز برگزار می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی نخستین جشنواره ملی و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در قالب آثار قاجاری در تبریز برگزار می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی و نمایشگاه مد و لباس ایرانی در نشست خبری اولین جشنواره ملّی مد و لباس در تبریز اظهار کرد: سال گذشته ایده‌ی شروع یک پروژه‌ی قابل توجه فرهنگی و هنری که شایسته‌ی شهر تبریز باشد از بهمن ماه با همت چندین موسسه‌ غیر دولتی کلید خورد.

لیلا اتکایی ادامه داد: ارج نهادن به جایگاه صنعتگران و هنرمندان تبریز و تبیین سبک پوشش ایرانی در جهت تحقق اصول و سیاست های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران از هدف‌های برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: شهر تبریز میراث دار باشکوه قدمتی کهن و از پرچمداران فرهنگ ایران زمین است. به ویژه در عصر قاجار تبریز از اهمیت بالایی برخوردار بود و همین امر موجب شد تا محوریت جشنواره بر اساس آثار هنری قاجار باشد.

وی بیان کرد: پوشیده نیست که اعتلای هنر صنعت و ارتقای سلیقه و مد ایران اسلامی در جامعه یکی از دغدغه‌های اصلی طراحان، فعالان و پیشکسوتان این حوزه است و راهکار گشایش و پیشرفت آن از طریق گفتمان فرهنگی و آشنایی با دستاوردها خواهد بود.

رییس کمیته اجرایی نخستین جشنواره ملّی و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه محور اصلی این جشنواره طراحی مدرن با الهام از آثار فاخر دوره قاجار است، اظهار کرد: هدف این جشنواره گردهمایی متخصصان برای بحث و تبادل نظر، آشنایی با موضوعات، فراهم آوری فرصت برای دانش‌آموختگان در ارائه‌ قابلیت و آموخته های خود، برقراری انسجام و وحدت بیشتر صاحب‌نظران و معرفی بیشتر این رشته برای همه است.

وی با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت همواره نو بودن است، گفت: وظیفه ما شناخت و معرفی متخصصین و دانشجویان این رشته در سطح کشور و جهان است و سعی می‌کنیم برای همیشه پرمخاطب بودن، منظم، سالم، مستمر، مستقل، دارای رشد تدریجی اما پیوسته و ماندگار کار کنیم.

الهام دادگر نوبریان ادامه داد: جشنواره در چهار بخش رقابتی، آموزشی، نمایشگاهی و مسابقه مهارتی برگزار می‌شود که بخش مسابقه‌ی آن به صورت زنده خواهد بود.

وی افزود: رشته‌های رقابتی این جشنواره در بخش‌های طراحی لباس اجتماع، طراحی پارچه، طلا و جواهرات، اکسسوری و تزئینات لباس، کیف و کفش و بخش پژوهش برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام در این جشنواره تا ۲۰ تیرماه تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه تبریز فستیوال اقدام به ثبت‌نام کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha