• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402041106202
  • خبرنگار : 71145

طبق گزارش رسانه عبری:

اسرائیل در حال بررسی دلایل شکست سامانه‌های هشدار اولیه در تشخیص نفوذ موشک سوریه است

اسرائیل در حال بررسی دلایل شکست سامانه‌های هشدار اولیه در تشخیص نفوذ موشک سوریه است

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که دلایل ناکامی سامانه‌های هشدار زودهنگام درخصوص نفوذ موشکی سوریه به حریم هوایی اسرائیل در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، این منابع بیان کردند که اگر موشک در یک منطقه پرجمعیت سقوط می‌کرد، فعال نشدن آژیرهای هشداردهنده به فاجعه منجر می‌شد.

سایت عبری واللا اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را درباره علت رهگیری نکردن موشک ضد هوایی سوریه و فعال نشدن آژیرهای هشدار آغاز کرده است.

ارتش اسرائیل تایید کرد که یک موشک ضدهوایی از سوریه شلیک و در منطقه رهط در نقب افتاد، در حالی که رسانه‌های سوریه تاکید کردند که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه حمص، در مرکز این کشور مقابله کرده‌اند.

یک موشک شلیک شده از خاک سوریه پس از طی مسافت ۴۰۰ کیلومتری در منطقه نقب فلسطین اشغالی سقوط کرد. با روشن شدن شب و طلوع آفتاب روز یکشنبه، شهروندان شهرک رهط یکی از ۴۸ شهرک صحرای نقب اعلام کردند که ترکش‌های یک موشک را پیدا کرده‌اند.

اسرائیل در حال بررسی دلایل شکست سامانه‌های هشدار اولیه در تشخیص نفوذ موشک سوریه است

ارتش اسرائیل افزود که هیچ دستورالعمل خاصی برای شهروندان و غیرنظامیان در جبهه داخلی اسرائیل صادر نشده است و اشاره کرد که جزئیات هنوز در دست بررسی است.

اسرائیل در حال بررسی دلایل شکست سامانه‌های هشدار اولیه در تشخیص نفوذ موشک سوریه است

پیش از این خبرنگار آرتی گفته بود که صدای انفجار در سراسر بیت المقدس شنیده شده و منابع محلی نیز گزارش دادند که صدای انفجار در مناطق جداگانه‌ای از نوار غزه و کرانه باختری شنیده شده است.

در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به سوریه یک منبع نظامی سوری تاکید کرد که حمله اسرائیل که حومه شهر حمص را هدف قرار داد تنها خسارت مادی به بار آورد.

این منبع گفت: حدود ساعت ۰۰:۲۰ بامداد امروز، یکشنبه دشمن اسرائیلی از سمت شمال شرق بیروت با حمله هوایی برخی نقاط اطراف شهر حمص را هدف قرار داد.

وی افزود: پدافند هوایی ما به موشک‌های متجاوز پاسخ داد و خسارات وارده محدود شد.

منابع به آر تی گفتند، دو حمله توسط اسرائیل انجام شد که یکی از آنها در مجاورت منطقه الدر الکبیره در حومه شمالی حمص و دومی در جنوب شهر حمص بود و دود سیاهی در محل مذکور مشاهده شد.

این نوزدهمین حمله اسرائیل به سوریه در سال ۲۰۲۳ است، آخرین مورد آن حدود دو هفته پیش حومه جنوب غربی دمشق را هدف قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۰۹:۰۴

سوریه باید خودش را به سامانه هائی مجهز کند که حملات موشکی و یا جنگنده های رژیم اسقاطیل وقتی هنوز بر فراز هوائی فلسطین اشغالی در حال عبور هستند در آسمان منفجر و انهدام شوند و هرگز به حریم هوائی سوریه نرسند......ویا اینکه: سوریه خودش را به سامانه های موشکی دقیق و نقطه زنی مجهز کند که جواب حملات این رژیم اشغالگر را درست همزمان با حملات این رژیم جعلی اشغالگر در خاک مناطق شهرکهای صهیونیست نشین بدهد مخصوصاً شهرکهایی که در خاک اشغالی جولان ساخته شده اند.......

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۰۹:۱۷

ما فکرش را می کنیم و آرزو می کنیم کاری نداریم بشود یا نشود.......فرض کنیم سوریه به موشکها و سامانه هائی مجهز شود که در پاسخ به تجاوزات حریم هوائی سوریه در آینده همزمان نه تنها موشکهای پرتاب شده توسط رژیم اسقاطیل را در فراز حریم هوائی فلسطین اشغالی پودر کند....بلکه در همان ساعت و دقیقه و ثانیه موشکهائی را در پاسخ به حملات این رژیم بسوی اسقاطیل پرتاب کند که تمام شهرکهای مرزی و مخصوصاً شهرکهای ساخته شده در جولان اشغالی با خاک یکسان شوند و مانند مزرعه شخم زده شوند یعنی هم دفاع و هم حمله همزمان انجام شود ما این آرزوی شیرین را می کنیم آرزو کردن که عیب نیست..................

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۰۹:۴۸

خدایا آیا؟روزی خواهد رسید که سوریه همزمان که از حریم هوائی خودش دفاع می کند شهرکهای مرزی صهیونیست نشین را هم شخم بزند؟!..........یعنی هم سامانه هائی داشته باشد که قبل از رسیدن موشکهای اسقاطیلی به حریم هوائی سوریه آنها را بر فراز فلسطین اشغالی پودر کند و هم همزمان موشکهائی نقطه زن به شهرکهای صهیونیست نشین شلیک کند با قدرت تخریب بسیار بالا؟............